محبوب حیدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پرداخت این میزان تسهیلات با همکاری بانک عامل در استان اردبیل در حال انجام است و امیدواریم تمام متقاضیان نهضت ملی مسکن در کنار آورده اولیه خود از این تسهیلات طولانی مدت بهره مند شوند. وی با بیان اینکه ۱۱۶ هزار نفر […]

محبوب حیدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پرداخت این میزان تسهیلات با همکاری بانک عامل در استان اردبیل در حال انجام است و امیدواریم تمام متقاضیان نهضت ملی مسکن در کنار آورده اولیه خود از این تسهیلات طولانی مدت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۱۶ هزار نفر در استان اردبیل در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد تنها شرایط ۴۱ هزار نفر تأیید و به احراز نهایی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد متقاضی نهایی نهضت ملی مسکن با شرایط مندرج در این قانون تنها ۲۶ هزار نفر تاکنون واریزی قسط اول و دوم را انجام دادند و مابقی افراد ریالی منابع اولیه نداشتند.

حیدری افزود: ما عجله ای برای حذف افراد فاقد منابع اولیه نداریم و امیدواریم تا پایان خردادماه پرداختی های مرحله اول و دوم به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر قدر آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به موقع پرداخت شود این طرح نیز در سریعترین زمان به نتیجه رسیده و ما تحویل واحدها را در موعد مقرر شاهد خواهیم بود.

حیدری به ساخت واحدهای مسکونی در متراژ سه گانه اشاره کرد و ادامه داد: در اردبیل و سایر شهرها ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی در سه متراژ ۶۵، ۷۵ و ۸۵ متر مربع در حال نهایی شدن است.

وی اضافه کرد: با مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات پرداختی برای متقاضیان این طرح تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و امیدواریم از این میزان تسهیلات با نرخ سود کم و بازپرداخت طولانی مدت افراد فاقد مسکن استفاده کنند.

حیدری در مورد پروژه های احداثی در اردبیل نیز بیان کرد: پروژه اندیشه ۲ اردبیل در منطقه پیله سحران که ۲۱۰ واحد را شامل می شود با پیشرفت ۹۰ درصد در حال انجام است و تا هفته دولت همه این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۴۶۰ واحدی اندیشه سه اردبیل نیز در مرحله بتن ریزی و دیوارچینی است که سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری این مجموعه خواهیم بود.

حیدری در مورد سایت مسکن شهید سلیمانی نیز تصریح کرد: در این سایت نیز در زمینی به مساحت ۵۷۰ هکتار قرار است در سه فاز واحدهای مسکونی مورد نیاز برای متقاضیان نهضت ملی مسکن اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

وی از شروع عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد در این سایت خبر داد و گفت: با سازندگان و پیمانکاران توافق نهایی انجام شده تا با تأمین زیرساخت های آب، برق، گاز و همچنین تدارک سایر نیازمندی ها عملیات احداث این واحدها به سرعت شروع شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار