بازار؛ گروه آب و انرژی: مجید عمید پور، رئیس پژوهشگاه نیرو در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون ۱۴۰۱ حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای حوزه های دانش بنیان در صنعت آب و برق در نظر گرفته شده که ۱۰۰۰ میلیارد آن به زودی تزریق […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجید عمید پور، رئیس پژوهشگاه نیرو در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون ۱۴۰۱ حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای حوزه های دانش بنیان در صنعت آب و برق در نظر گرفته شده که ۱۰۰۰ میلیارد آن به زودی تزریق می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه پروژه برقی سازی برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران در دستور کار قرار دارد، افزود: آنچه در این زمینه به ما مربوط است اعم از برقی‌سازی خودروها و شارژرهای برقی است که در دست پیگیری قرار دارد.

عمیدپور گفت: سه مصوبه ۴۰۰۰، ۴۵۰۰ و ۳۰۰۰ مگاواتی در حوزه خورشیدی و بادی داریم و در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات در شورای اقتصاد مصوب شده است و تا دو سه سال آینده با توجه به شرایط ناترازی، درصد قابل توجهی از این موضوع محقق می‌شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: اگر هوشمندسازی با روند خوبی پیش برود، شاهد اجرای این مصوبات و کاهش مصرف و مدیریت مصرف برق خواهیم بود که بخشی از این موضوع به مساله هوشمندسازی برمی‌گردد و مقداری از ۱۰ هزار مگاوات ناترازی برطرف می‌شود.

وی افزود: بنا به دستور وزیر نیرو برای مدیریت مصرف برق بر مقوله هوشمندسازی تمرکز داریم و ۳۳ شرکت دانش بنیان در این رویداد شرکت کردند و ۶۸ محصول فناورانه را ارائه کردند که تعدادی از آنها را حمایت می‌کنیم.

وی افزود: برای نفوذ اکوسیستم و زیست بوم فنآوری به صنعت برق در پژوهشگاه نیرو در تلاشیم؛ در این اکوسیستم، نوآوری در صنعت برق را توسعه خواهیم داد و به عنوان نخستین دستگاه‌ اجرایی کشور به دنبال این بودیم که فضای اکوسیستم و توسعه فناوری و نوآوری کشور را ارتقا دهیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه برگزاری نخستین فن بازار صنعت برق در کنار نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران برای ارتقای دانش در صنعت برق بسیار نویدبخش است، گفت: امسال در کنار صنایعی که رشد و بلوغ پیدا کرده‌اند، شرکت‌های دانش‌بنیان را نزدیک فضای نمایشگاه آورده‌ایم که حدود ۷۰۰ محصول و خدمات فناور را در نمایشگاه ارائه کرده‌اند و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر ارتقای این محصولات را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کاهش مصرف و جلوگیری از اتلاف شبکه ورود پیدا کردند و طرح‌های خوبی در این زمینه ارائه شده است که در حال شناسایی آنها هستیم و وظیفه ما راهنمایی و ارتقای این طرح‌ها است.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه امیدواریم از ۷۰۰ محصول ارائه شده با حمایت پارک علم و فناوری وزارت نیرو و فعال شدن صندوق وزارت نیرو حمایت کنیم، گفت: ساز و کارهای جدید هم در مدیریت مصرف برق پیگیری می‌شود تا تابستان امسال از نظر کمبود برق مشکلی نداشته باشیم.

عمیدپور ادامه داد: در طول سال، فن‌بازارهای تخصصی اعم از هوشمندسازی صنعت برق و کلینیک‌های تخصصی حوزه سرمایش را داشتیم و به جوانان تحصیل کرده در این حوزه امید داده و از آنها حمایت می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌های حمایتی پژوهشگاه نیرو از فناوری‌ها و محصولات ارائه شده گفت: پارک علم و فناوری پلتفرم و سکویی است که قرار است مورد حمایت واقع شود و بخشی از حمایت‌ها از طریق صندوق شکوفایی انجام می‌شود و منابع خوبی به این صندوق تزریق می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار