به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن قاسم‌پور عصر پنجشنبه در جریان بازدید از چند مرکز معاینه فنی خودرو در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶۰ تا ۸۰ درصد علل و عوامل آلودگی هوا خودروهای دارای نقص فنی هستند، ضرورت دارد تا بحث معاینه فنی خودروها مورد توجه قرار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن قاسم‌پور عصر پنجشنبه در جریان بازدید از چند مرکز معاینه فنی خودرو در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶۰ تا ۸۰ درصد علل و عوامل آلودگی هوا خودروهای دارای نقص فنی هستند، ضرورت دارد تا بحث معاینه فنی خودروها مورد توجه قرار گیرد.

وی از همکاری پلیس برای برخورد و توقف خودروهای فاقد معاینه فنی را در شهرها و مسیرهای جاده‌ای یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه امیدواریم با نظارت و دقت بیشتر شرایطی فراهم آید تا آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و کوچک به حداقل برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته هوای پاک قرار شد تا با هدف تشویق دارندگان وسائط نقلیه، معاینه فنی خورد با تخفیف خدماتی را به همشهریان ارائه کند.

قاسم‌پور افزود: این امر در راستای کاهش آلایندگی هوا و بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام می‌شود و روز شنبه ۳۰ دی ماه صاحبان وسائط نقلیه با مراجعه به یکی از مراکز معاینه فنی خودرو در سطح استان می‌توانند از تخفیف ۴۰ درصدی اعمال شده، بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته هوای پاک بتوانیم مردم را به صیانت از هوای پاک به عنوان عنصر حیاتی ترغیب و تشویق کرده و بستر یک زندگی مطلوب و مناسب را فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل هر چند دغدغه‌ای در حوزه آلودگی هوا وجود ندارد اما باید مراقبت‌های خودمان را جدی و با اعمال نظر دقیق انجام دهیم تا وارد شرایط سخت آلودگی هوا نشویم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر