ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: نوسانات ارزی در کشور با تغییر یک مدیر حل نخواهد شد و این تغییرات صرفا اثر موقتی و کوتاه، آن هم به دلیل حساسیت های سیاسی و اقتصادی خواهد داشت. کارشناس اقتصادی اظهار کرد: منشا نوسانات ارزی […]

ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: نوسانات ارزی در کشور با تغییر یک مدیر حل نخواهد شد و این تغییرات صرفا اثر موقتی و کوتاه، آن هم به دلیل حساسیت های سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: منشا نوسانات ارزی بیشتر سیاسی است تا اقتصادی؛ دلار و یورو و…، پول های کشورهایی هستند که اختلافات سیاسی زیادی با کشور ما دارند.

وی افزود: دلیل دیگر افزایش نوسانات ارزی، نبود سیاست کلان و دراز مدت در اقتصاد کشور بویژه در حوزه صادرات است.

خانزاده تصریح کرد: طبیعتا با صادرات کالا و خدمات، ارز وارد کشور می شود و تا زمانیکه سیاست های تولیدی دولت بویژه در حوزه صادرات اصلاح نشود و بخش خصوصی به معنای واقعی فعالیت نداشته باشد، مشکلات کشور هم حل نخواهد شد.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: پس با تغییر یک مدیر نه تنها مشکلات ارزی و اقتصادی کشور حل نمی شود بلکه شاید با توجه به تغییر برخی سیاست ها، وضعیت به مراتب بدتر هم شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار