فریبرز دهقان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در سال های اخیر شاهد جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان بیشتر در استان بودیم که قطعا در سال های اخیر این سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی رشد و تحولی جدی پیدا کرده است. وی با […]

فریبرز دهقان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در سال های اخیر شاهد جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان بیشتر در استان بودیم که قطعا در سال های اخیر این سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی رشد و تحولی جدی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اردبیل به نسبت فصول با کاهش نسبی روبه رو شده است، تصریح کرد: در بهار امسال نرخ بیکاری استان به ۷.۴ دهم درصد رسید که در سال گذشته این میزان در فصل بهار حدود ۷.۸ دهم درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان ۱۰.۳ دهم درصد و در سال گذشته ۹.۸ دهم درصد بوده که نشان از افزایش ظرفیت های اشتغال در استان است که فضای خوبی را به همت سرمایه گذاران و صنعتگران در حوزه اشتغال شاهد هستیم.

دهقان بیشترین اشتغال استان را در حوزه خدمات، بخش کشاورزی و صنعت اعلام کرد و افزود: به نسبت سال های گذشته ما با افزایش اشتغال در حوزه گردشگری نیز روبه رو هستیم که این روند افزایشی با خروج از وضعیت کرونایی به نسبت آمار بیشتری را نشان می دهد.

وی در مورد نرخ تورم استان نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته نرخ تورم استان با هفت درصد رشد به ۴۸ درصد رسید و امسال در سه ماهه بهار نرخ تورم استان ۴۸.۳ دهم درصد بوده است.

دهقان به آمارگیری های مختلف در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: آمارگیری های متعددی در استان در حال انجام است که ما در صدد به روزرسانی اطلاعات در حوزه های مختلف از کالا و خدمات گرفته تا معادن و کشتار دام و طیور هستیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: شرایط مناسبی را در این آمارگیری ها به صورت نمونه های آماری اعلام شده نظاره گر هستیم و قطعا این فرآیند در سال های آینده نیز با روش های مناسب آمارگیری تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار