به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر سه شنبه در جریان بازدید از روستای سیل زده «مجیدلو و گیلارلو» در گرمی اظهار کرد: سیل اخیر در چند مرحله به مناطق شهری و روستایی گرمی و انگوت خسارت هنگفتی را وارد کرده و باید با تدبیر مسئولان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر سه شنبه در جریان بازدید از روستای سیل زده «مجیدلو و گیلارلو» در گرمی اظهار کرد: سیل اخیر در چند مرحله به مناطق شهری و روستایی گرمی و انگوت خسارت هنگفتی را وارد کرده و باید با تدبیر مسئولان پرداخت غرامت‌ها و امدادرسانی‌ها در کوتاه‌ترین زمان و با جلب رضایت حادثه دیدگان انجام شود.

وی تصریح کرد: سیل و دیگر حوادث طبیعی آزمایش و امتحان الهی است و قطعاً صبوری در این عرصه می‌تواند بسیار راهگشا در غلبه بر مشکلات باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت برنامه ریزی دقیق مسئولان را در کاهش تلفات سیل و دیگر حوادث با هدف گذاری مشخص یادآور شد و گفت: در مناطق پرخطر سیل نباید احداث واحدهای مسکونی و سکونتی را شاهد باشیم بلکه به جای آن بهتر است در مسیرهایی که حرکت سیل آسیب آفرین نیست، ساخت و سازهای ایمنی را شاهد باشیم.

آیت الله عاملی عمده خسارت وارده به روستاییان و مناطق عشایری را مربوط به کشت و زرع و حوزه زراعت، باغ و دام اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید از کمک و مساعدت صندوق بیمه محصولات کشاورزی استفاده کرده و شرایط مطلوبی را در پرداخت غرامت‌ها شاهد باشیم.

وی از مسئولان خواست تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما در سه ماه تابستان و اوایل پاییز نسبت به رفع دغدغه‌های سیل زدگان به ویژه تأمین سرپناه برای حادثه دیدگان اقدام کرده و نگرانی‌های مردم را به حداقل برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در سفر به مناطق گرمی، انگوت و بیله سوار از مناطق سیل زده این شهرستان‌ها بازدید و در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان این حوادث قهری قرار گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر