بهلول تکلوی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: «تب کریمه کنگو» که همراه با خونریزی است، بیماری خطرناک مشترک بین دام و انسان به شمار می‌رود که برای جلوگیری از گسترش این بیماری ما سعی کردیم مراکز نگهداری دام را در مناطق مختلف مورد سمپاشی و عملیات ضدعفونی قرار دهیم. وی […]

بهلول تکلوی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: «تب کریمه کنگو» که همراه با خونریزی است، بیماری خطرناک مشترک بین دام و انسان به شمار می‌رود که برای جلوگیری از گسترش این بیماری ما سعی کردیم مراکز نگهداری دام را در مناطق مختلف مورد سمپاشی و عملیات ضدعفونی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در صورت عدم مراجعه افراد با علائم این بیماری که شبیه سرماخوردگی است و در مراحل اولیه با دارو و درمان رایگان قابل پیشگیری است، مراقبت‌های لازم باید مد نظر قرار گرفته تا جلوی گسترش بیماری گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: هموطنان نباید از مراکز غیرمجاز به ویژه قصابی‌ها و کشتارگاه‌های کنار خیابان‌ها و جاده‌ها نسبت به تأمین گوشت اقدام کنند و در صورت برخورد با «کنه» از له کردن آن خودداری کنند.

تکلوی افزود: قبل از مصرف گوشت تازه ذبح شده، باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت گوشت مورد نظر در یخچال نگهداری شده و از فریز کردن این محصول نیز خودداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده علائم این بیماری که بیشتر شبیه به سرماخوردگی است، افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گیرند که در صورت خونریزی و تشدید بیماری، امکان مداوا در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر نیست.

تکلوی اضافه کرد: امیدواریم با مراقبت مردم در مصرف گوشت و فرآورده‌های خام دامی، از انتشار این ویروس جلوگیری شده و به نوعی سلامت مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: بازرسان دامپزشکی نیز به صورت مرتب از کشتار و عرضه دام بازرسی‌ها و بازدیدهای میدانی را انجام می‌دهند تا انحرافی در این مسیر رخ ندهد.

انتهای پیام/

منبع