جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی گفت: براساس مصوبه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا هر گونه اخذ مجوز برای تردد بین شهری به عهده فرمانداری ها بوده و پلیس راهور مجری اجرای این مصوبه است.

به گزارش آذرمغان به نقل از ایرنا، سرهنگ رسول ابراهیمی افزود: پلیس راهور هیچ گونه مجوزی مبنی بر تردد بین شهری صادر نمی کند و تنها متولی صدور این مجوز فرمانداری ها هستند. مدت زمان این مجوز قابل تمدید نیست و در صورت لزوم باید درخواست جدید صادر شود.

وی ادامه داد: بر اساس این مجوز تردد بین شهری در شهرهای قرمزو نارنجی در فرم یکپارچه ای توسط فرمانداری ها تکمیل و برای اجرا به پلیس راهور استان و شهرستان ها ارسال می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اکنون ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز و ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: این مجوز برای افرادی که دارای فعالیت اداری، بهداشتی و قضایی هستند، صادر می شود و براساس این ابلاغیه صدور مجوز برای ماموریت های اداری که دارای مجوز صادره از سوی سازمان ها، ادارت و وزارتخانه ها هستند، ملاک عمل بوده و نیازی به مجوز فرمانداری ها نیست.

وی تاکید کرد: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها نیز ممنوع است.

جانشین معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ادامه داد: ثبت تخلفات ترددهای غیرمجاز در این طرح توسط دوربین های مکانیزه ثبت تخلف در شهرها و جاده ها و تیم های گشتی پلیس صورت می گیرد.

ابراهیمی افزود: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های تردد شبانه خودروها در همه شهرهای گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پلیس راهور اجرای این طرح را تشدید کرده و به صورت محسوس و نامحسوس ورود و خروج خودروها را کنترل می کند.

جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع و متخلفان یک میلیون تومان و ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ میلیون تومان جریمه می شوند.

به گفته وی، همه شهرها مشمول محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد شده و ۲۰۰ هزار جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/