به گزارش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ همزمان با کاهش تولید نفت در روسیه و عربستان سعودی، طی روزهای اخیر شاهد انتشار آمارهایی امیدوار کننده از اقتصاد چین بوده ایم؛ آمارهایی که بازارهای فلزات اساسی به ویژه آهن را نیز تکان داده و بر همین اساس، قیمت هر تن سنگ […]

به گزارش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ همزمان با کاهش تولید نفت در روسیه و عربستان سعودی، طی روزهای اخیر شاهد انتشار آمارهایی امیدوار کننده از اقتصاد چین بوده ایم؛ آمارهایی که بازارهای فلزات اساسی به ویژه آهن را نیز تکان داده و بر همین اساس، قیمت هر تن سنگ آهن با افزایش به ۱۰۳ دلار در بورس های بزرگ آسیایی همچون سنگاپور و دالیان چین، به سقف پنج ماهه خود رسیده و به بالاترین میزان از اواسط ماه آوریل به این سو رسیده است.

نفت در مسیر دستیابی به قیمت ۱۰۰ دلاری!

کاهش تولید نفت از سوی روسیه و عربستان سعودی به عنوان دو عضو مهم اوپک پلاس منجر به شتاب گرفتن قیمت ها در روزهای اخیر شده است. روسیه کاهش تولید تولید نفت خود را از اول ماه سپتامبر آغاز نموده و عربستان سعودی نیز تاکنون طی چند مرحله میزان نفت تولید خود را کاهش داده است.

از سوی دیگر، افزایش تقاضای چین در پی انتشار آمارهای اقتصادی این کشور که نشانگر بهبود اوضاع در برخی بخش ها به ویژه صنعت ساختمان منجر به افزایش ناگهانی قیمت ها شده است؛ افزایشی که بر اساس پیش بینی کارشناسان می تواند طی روزهای باقی مانده از ماه سپتامبر تا ۱۰۰ دلار نیز ادامه داشته باشد.

بر همین اساس، قیمت هر بشکه نفت برنت در هفته جاری تا ۹۴ دلار افزایش داشته و این در حالیست در ماه ژوئن هر بشکه نفت برنت تا کف ۷۴ دلار نیز مورد معامله قرار گرفته است. در حقیقت، افزایش بیش از ۳۰ درصد قیمت نفت برنت بیشترین میزان افزایش قیمت طی دوره های سه ماهه گذشته از آغاز جنگ اوکراین به این سو محسوب می شود.

نفت وست تگزاس آمریکا نیز از کف ۶۷ دلار در بازه زمانی مشابه به ۹۰ دلار در هر بشکه افزایش یافته و تنها طی یک هفته گذشته با افزایش ۴ درصدی قیمت مواجه شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار