به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امروز چهارشنبه به مصاف تیم ملی قطر رفت که این دیدار ۳ بر ۲ به سود قطر به پایان رسید. امیر قلعه نویی در نشست خبری بعد از این دیدار گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امروز چهارشنبه به مصاف تیم ملی قطر رفت که این دیدار ۳ بر ۲ به سود قطر به پایان رسید.

امیر قلعه نویی در نشست خبری بعد از این دیدار گفت: از مردم ایران عذرخواهی می کنم. ما باید امروز آنها را خوشحال می کردیم و به فینال می رسیدیم اما شانس یارمان نبود. یکی از بازی‌های خوبمان را در نیمه دوم انجام دادیم‌. کلی موقعیت و فرصت داشتیم اما تبدیل به گل نکردیم.

قلعه نویی ادامه داد: فوتبال همین است. وقتی موقعیت ها را گل نکنید تنبیه می شوید. بعد از تساوی دو – دو کلی موقعیت داشتیم و تنها پنج دقیقه فرصت داشتیم. گل سوم را هم میلیمتری در موقعیت آفساید زدند.

وی با بیان این که به تیم ملی قطر تبریک می گویم ادامه داد: من به بازیکنانم نمی توانم ایراد فنی بگیرم. تنها ایراد فنی این بود که از موقعیت استفاده نکردند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره باخت های ایران در ۵۰ سال اخیر در بازی های حساس تصریح کرد: ایراد فنی نمی توانیم از این بازی بگیریم‌. ولی ایجاد موقعیت کردیم و موقعیت زیادی داشتیم. توپ هایمان تبدیل به گل نشد. ژاپن و کره جنوبی و عربستان با این همه هزینه در دوره های قبلی شکست خوردند.

امیر قلعه نویی افزود: من از کسی نمی توانم ایراد فنی بگیرم. مقصر باخت من هستم نه فدراسیون و نه هیج کس دیگر.از لحاظ فنی باید امروز چهار پنج گل می زدیم‌.در بحث ساختار سازی نیاز به بحث مفصل دارد. خیلی خیلی ناراحتم. یکی از شب های بد زندگی من است که به ۲۰۰۷ برگشتم اما بازهم می گویم نمی توانم از بازیکنانم ایراد بگیرم.

او درباره تاخیر در تعویض بازیکن از نفس افتاده ای همچون مهدی طارمی در اواسط نیمه دوم گفت: وقتی شما می خواهید تعویض کنید دو حالت وجود دارد. اول این است که روند خوبی نداشته باشید که تغییر سیستم دهید. ما قبل از گل حریف باید سه چهار گل می زدیم. مهدی طارمی هم بد بازی نمی کرد. آنها خیلی خوب در خط حمله با سردار آزمون جابجا می شدند.

وی ادامه داد: اتفاقا معتقدم بازیکنان بزرگ را باید خیلی زود تعویض کرد اما او خوب بود. من ایراد فنی از نیمه دوم نمی توانم بگیرم. چندین موقعیت گلزنی در محوطه شش قدم داشتیم اما نشد. به نظرم باید بهترین بازیکن زمین دروازه بان قطر می شد که خیلی خوب عمل کرد. طارمی وظیفه ای که داشت و برای نفوذ روی دوشش بود به خوبی انجام داد.

قلعه نویی در خصوص عملکرد خط دفاعی تیم ملی ایران با هفت گل خورده در جام ملت های آسیا و عدم استفاده از بازیکنان جوان همچون سامان فلاح، آریا یوسفی و نبودن امین حزباوی یادآور شد: شما همین چهار پنج روز پیش مقابل ژاپن از همه چیز تعریف کردید. گل اول آنها تغییر جهت داد و گل سوم هم جوری بود که رامین رضاییان اندازه یک سانتی متر آفساید را پر کرده بود تغییر نیاز به زمین دارد. مشکل خط دفاعی نداشتیم و از آنها راضی ام. بالاخره باید رفته رفته تغییرات انجام شود.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص زمان شروع دوباره برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۶ تصریح کرد: ابتدا باید از بازیکنانم تشکر کنیم. تورنمنت خوبی انجام شد اما شانس با ما یار نبود. اکثر گل هایی که خوردیم از روی بدشانسی بود. ما از الان باید به فکر تغییرات باشیم. باید نیروهای جوانتر را وارد چرخه تیم ملی ایران کنیم تا برای جام جهانی بالای ۵۰ – ۶۰ درصد تغییرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکثر لژیونرهای ما وقتی به اردو آمدند می توانستند دیرتر بیایند. خیلی از آنها بازی های مهمی داشتند ولی از روزی که گفتیم امثال حاج صفی آمدند. آنها می خواستند یادگاری بگذارند اما رخ نداد. من هم می دانم شما خبرنگاران هم ناراحتید. تعصب مملکت را می کشید و اندازه ما ناراحتید. اگر کسی قرار است معذرت خواهی کند آن شخص من هستم.

قلعه نویی در پایان درباره ترکیب اصلی تیم ملی ایران و اینکه آیا آنالیزها نکات دیگری داشت یا بازیکنان نتوانستند آن طور که کادر فنی می خواهد در نیمه اول بازی نکردند، خاطرنشان کرد: کلا دو تغییر نسبت به بازی با ژاپن داشتیم‌ اتفاقا آنالیز خیلی خوبی داشتیم. بین دفاع راست و یارگیری سمت راست کلی موقعیت ایحاد کردیم. او در دو موقعیت می توانست تک به تک شود. مثل بازی با ژاپن ۱-۳-۲-۴ بازی کردیم. میلاد محمدی و محمد محبی به دلیل فشردگی بازی ها نسبت به ژاپن در ترکیب نبودند. اگر پس از گل اول موقعیت هایمان را گل می کردیم فرق می کرد. نیمه دوم هم وقتی ترکیب را هجومی تر کردیم دیگر خیلی موقعیت کسب کردیم.

امیر قلعه نویی در پایان گفت: تشکر ویژه از تیم پزشکی پشتیبانی کادر فنی و … دارم. از مطبوعات و رسانه ملی بخصوص پس از بازی با ژاپن هم تشکر می کنم که عالی بودند. من شرمنده شما شدم. باز هم من معذرت می خواهم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر