دیدار تیم های کره جنوبی و اردن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری اردن به پایان رسید تا این تیم به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم‌های ملی فوتبال اردن و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا امروز سه شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه «احمد بن علی» با قضاوت «محمدحسن عبدالله حسن محمد» به مصاف هم رفتند که تیم ملی اردن موفق شد با ارایه یک دیدار برتر با نتیجه ۲ بر صفر به برتری برسد.

گل‌های این دیدار را «یازان النعیمات» (۵۲) و «موسی التعمری »(۶۵) برای اردن به ثمر رساندند.

توقف کره جنوبی برابر اردن در نیمه اول

تساوی در نیمه اول

تیم ملی فوتبال قطر نخستین حضور خود را در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند و کره جنوبی هم در شرایط پا به این میدان می‌گذارد که امیدوار است با رسیدن به دیدار نهایی و کسب قهرمانی، طلسم ۶ دهه ناکامی در این مسابقات را بشکند.

این دیدار در حالی آغاز شد که تیم فوتبال اردن بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بازی توپ و میدان را در اختیار داشت. در دقیقه ۵ «احسان حداد» کاپیتان تیم ملی اردن با یک شوت از راه دور دروازه کره را تهدید کرد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۸ و در حالی که بازیکنان اردنی همچنان به حملات خود ادامه می‌دانند «نور الروابده» در پشت محوطه جریمه صاحب یک توپ ریباند شده شد اما شوت او با مهار دروازه بان کره‌ای مواجه شد.

در دقیقه ۱۹ «سون هیونگ مین» از روی یک پاس در عمق صاحب توپ شد و توانست دروازه اردن را باز کند اما به این دلیل که چندین متر در آفساید قرار داشت کمک داور گل او را مردود اعلام کرد.

بعد از این گل مردود بازی متعادل‌تر دنبال شد و بازیکنان اردن عقب کشیدند و کره جنوبی فرصت تصاحب توپ را به دست آورد. در دقیقه ۲۴ بازیکن کره جنوبی از سمت چپ صاحب توپ شد و ارسال بلندی روی دروازه اردن انجام داد که این توپ را دروازه بان اردن، یزید ابولیلا، برگشت داد و «سون هیونگ مین» توپ برگشتی را با یک شوت بی دقت از بالای دروازه به بیرون زد.

در دقیقه ۲۶ باز هم بازیکنان اردن بودند که به سمت دروازه کره جنوبی یورش بردند که ضربه بازیکنان این تیم باز هم با مهار دروازه بان اردن مواجه شد.

در دقیقه ۳۰ بازیکنان کره جنوبی در محوطه جریمه اردن صاحب شدند که در یک درگیری با مدافع اردن، داور ابتدا خطای پنالتی مدافع اردنی را اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه در اتاق کمک داور ویدئویی، تصمیم به لغو این خطای پنالتی گرفت.

در دقیقه ۳۲ ارسال بلند بازیکن کره جنوبی از سمت راست و ضربه «لی جائه سونگ» به تیر دروازه اردن اصابت کرد.

در دقیقه ۴۲ «یازان النعیمات» از تیم اردن در محوطه جریمه کره جنوبی صاحب توپ شد و با یک حرکت انفرادی و عبور در دو مدافع کره جنوبی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را دروازه‌بان کره مهار کرد.

نیمه اول این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

«اردن» با سلاخی «کره جنوبی» اولین فینالیست جام ملت های آسیا شد

گل زودهنگام اردن در نیمه دوم

در نیمه دوم این دیدار بر خلاف نیمه اول کره جنوبی بازی را تهاجمی‌تر آغاز کرد و مالکیت توپ را در اختیار داشت اما این اردن بود که با یک ضدحمله موفق شد به گل برسد. در دقیقه ۵۲ در حالی که کره جنوبی جلو کشیده بود بازیکنان اردن با یک توپ ربایی، ضد حمله سریعی را آغاز کردند و «موسی التعمری‌» با یک پاس در عمق دیدنی «یازان النعیمات» را در موقعیت تک به تک قرار داد و او هم با یک ضربه چیپ دقیق توپ را وارد دروازه کرد تا اردن یک بر صفر پیش بیفتد.

در دقیقه ۶۲ «موسی التعمری‌» از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه کره جنوبی شلیک کرد که دروزه‌بان این تیم توپ را به کرنر فرستاد.

«اردن» با سلاخی «کره جنوبی» اولین فینالیست جام ملت های آسیا شد

گل دوم اردن با درخشش التعمری

در دقیقه ۶۵ موسی التعمری در میانه‌های میدان صاحب توپ شد و با یک حرکت انفرادی جلو آمد و در پشت محوطه جریمه با یک ضربه پای چپ دقیق، توپ را به کنج دروازه کره جنوبی فرستاد تا بازی ۲ بر صفر شود.

در ادامه این دیدار کره جنوبی تلاش کرد حملات خود را تشدید کند و بتواند اختلاف را به حداقل برساند اما موفق به این کار نشد و این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر اردن به پایان رسید.

با این نتیجه تیم اردن راهی دیدار نهایی شد تا شگفتی بزرگ فوتبال آسیا را رقم بزند. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی فردا چهارشنبه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر به مصاف هم خواهند رفت تا دومین فینالیست جام ملت‌های آسیا مشخص شود و «کلینزمن» و شاگردانش با این جام وداع کنند.

«اردن» با سلاخی «کره جنوبی» اولین فینالیست جام ملت های آسیا شد

دیوید بکهام تماشاگر ویژه این دیدار

«دیوید بکهام» ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و مالک باشگاه «اینترمیامی» آمریکا که لیونل مسی را در اختیار دارد در این دیدار روی سکوهای ورزشگاه بود و از نزدیک این بازی را تماشا کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر