در حالی کارخانه «صدر فولاد» خرم‌آباد همچنان تعطیل بوده که این واحد صنعتی همچنان در میان وعده‌های مسئولان استان برای شروع به فعالیت مجدد گرفتار مانده است.

به گزارش آذرمغان به نقل از مهر، کارخانه «صدر فولاد» با مساحت ۳۵ هکتار، سالانه شش هزار تن فولاد تولید می‌کرد که در سال ۹۶ به دلایلی، خط تولید آن متوقف شد و حدود ۲۴۰ کارگر آن نیز از کار بیکار شدند.

موضوع شروع به فعالیت مجدد این کارخانه طی ماههای گذشته بارها از سوی مسئولان و متولیان امر رسانه‌ای شده است و هر کدام از مسئولان هر کدام به نوعی یک تاریخ را برای افتتاح این واحد صنعتی اعلام کرده‌اند.

بعد از اعلام تاریخ‌های یک ماهه و سه ماهه برای شروع به فعالیت مجدد این کارخانه، حالا این بار «فرهاد زیویار» استاندار لرستان، آب پای را روی دست مردم و کارگران این کارخانه ریخت و وعده داد که تا پایان امسال این کارخانه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اعلام تاریخ جدید برای فعالیت مجدد «صدر فولاد»

وی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سخنانی اظهار داشت: در ابتدای این نشست مشکلات واحدهای تولیدی استان توسط مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت ارائه شد و پس از آن با مصوبات کارگروه‌های واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل شهرستان‌ها موافقت به عمل آمد و به تصویب ستاد استانی رسید.

گره کور «صدر فولاد»/ وعده‌ای که عملی نشد

استاندار لرستان تصریح کرد: در این جلسه مشکلات شرکت «صدر فولاد» لرستان به صورت خاص مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تمهیدات قبلی در جلسات گذشته و رفع مشکل برق و گاز این شرکت امروز هم موضوع انسداد حساب‌های بانکی این شرکت با توجه به جلسه شورای تأمین مرتفع شد.

زیویار افزود: شرکت «صدر فولاد» بدهی‌هایی به سازمان مالیاتی همچنین به بانک‌های ملی، ملت، تجارت، کشاورزی و سپه داشت که با همکاری این بانک‌ها بدهکاری این شرکت در حد اختیارات ستاد تسهیل استمهال شد و قرار است در سال آینده، تقسیط بدهی انجام شود و سازمان مالیاتی نیز با حداکثر همکاری در پرداخت بدهی و بخشش جرایم آن موافقت به عمل آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به رفع مشکلات موجود، طبق وعده و قولی که مدیران شرکت داده‌اند تا قبل از پایان سال، آغاز به کار و اشتغال این واحد تولیدی از طریق اطلاع رسانی عمومی این شرکت اعلام خواهد شد.

وعده یک ماهه‌ای که عملی نشد!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این «محمد رزم» رئیس کل دادگستری لرستان در بازدید از این کارخانه اظهار داشت: کارخانه «صدر فولاد» ظرف یک ماه آینده از طریق بخش خصوصی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و حمایت از تولید همچنین اجرای شعار راهبردی سال یعنی پشتیبانی و حمایت از تولید، حمایت‌ها و موانع زدایی بازدید از صدر فولاد انجام شد.

قطارِ وعده‌ها خرم‌آباد را فولادی نکرد

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: این کارخانه یکی از بهترین واحدهای تولیدی ذوب آهن و میلگرد است که در اوج فعالیت ۲۴۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

رزم افزود: عدم تأمین سرمایه در گردش به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از دلایل تعطیلی کارخانه صدر فولاد بوده و به دلیل دیون و بدهی، این واحد از دریافت تسهیلات شده است.

وی گفت: با جلساتی که در ستاد تسهیل استانداری در رابطه با این واحد برگزار کرده است، امیدواریم این واحد ظرف یک ماه آینده فعالیت خود را از سر گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: شرکت صدر فولاد یک ماه دیگر از طریق حق العمل کاری پیمانکار بخش خصوصی فعالیت خود را شروع می‌کند و در غیر این صورت افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش مورد نیاز را به عنوان سهامدار در این کارخانه تأمین خواهند کرد.

وعده سه ماهه برای تعمیرات

همچنین مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی پیش از این در سخنانی اظهار داشت: به دنبال جلسه‌ای که ۲۰ مردادماه سال جاری در تهران برگزار شد، روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه طبق قولی که آقایان «احمد بیگی» و «امیدی» داده بودند و تفاهم نامه‌ای در آن جلسه امضا شد.

وی ادامه داد: جلسه دو ساعته‌ای نیز در مورد راه اندازی شرکت برگزار و مقرر شد ظرف حداکثر سه ماه، تعمیرات و به روزرسانی تجهیزات این شرکت انجام شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه تذکری خدمت این دوستان داده شد که حتی الامکان جز در موارد استثنا، نیروهای بومی به کارگیری شوند و اولویت جذب با نیروهایی که از گذشته در این شرکت مشغول به کار بوده و اکنون بیکار شده‌اند، باشد گفت: حتی کسانی که در شهرهای دیگر مشغول به کار شده‌اند، دعوت به کار شده و در صورت تمایل، به همین شرکت بازگردند.

گره کور «صدر فولاد»/ وعده‌ای که عملی نشد

ویسکرمی بیان داشت: مقرر شد شرکت در دو شیفت شروع به کار کرده و ۱۵ روز به صورت آزمایشی میلگرد ۱۲ و ۱۸ تولید کنند.

وی از مسئولان مربوطه خواست که جذب نیرو بر اساس تخصص باشد و سفارش و پارتی بازی را وارد این مجموعه نکنند گفت: در این مدت به روز رسانی تجهیزات، نیروها نیز آموزش لازم را خواهند دید.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آینده برنامه توسعه شرکت نیز در دستور کار است.

ویسکرمی عنوان کرد: برنامه مالک جدید این است که تا ۴.۵ میلیون تن تولید در قسمت ذوب کارخانه داشته باشند که با این اوصاف بیش از ۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/