مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، درباره سفر اخیر رئیس جمهور به استان کردستان و تأثیر این سفر در این مقطع زمانی خاص، گفت: سفر رئیس جمهور که در راستای ادامه سفرهای استانی صورت گرفت، این پیام را دارد که […]

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، درباره سفر اخیر رئیس جمهور به استان کردستان و تأثیر این سفر در این مقطع زمانی خاص، گفت: سفر رئیس جمهور که در راستای ادامه سفرهای استانی صورت گرفت، این پیام را دارد که کردستان متعلق به ایران، پاره تن کشور و جز جدایی ناپذیر وطن است که خط قرمز تمامیت ارضی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و مردم این خطه از اصیل‌ترین اقوام ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: پیام دیگر این سفر آن بود که برخلاف آنچه دشمن تبلیغ می‌کرد و می‌خواست با خبرسازی جعلی غرب کشور را ناامن و شرایط را ملتهب جلوه دهد، کردستان در امنیت است. البته هدف اصلی از این سفر، ادامه خدمت رسانی توسط دولت سیزدهم به مردم کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار بود که در این راستا آبرسانی به شهرهای استان کردستان صورت گرفت و این اقدامی بود که دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن با قوت و قدرت آن را پیش برد و خوشبختانه امروز به مرحله بهره برداری رسیده است.

ویس‌کرمی با تأکید بر اینکه کردستان خطه جدایی ناپذیر کشور است و مردم کرد خود را متعلق به ایران می‌دانند، بیان کرد: اقدام رئیس‌جمهور در سفر به استاد کردستان حاکی از آن بود که خدمت‌رسانی جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تداوم دارد و نظام هیچ تبعیضی میان شیعه و سنی قائل نیست، آنچنان که در تمام نقاط کشور این خدمت‌رسانی در حال انجام است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دیدار صمیمی رئیس‌جمهور با مردم سنندج در بازارهای این شهر نشان از آن داشت که امنیت منطقه برقرار است و این نکته را آشکار کرد که تبلیغات مسموم رسانه‌های معاند مبنی بر ناامنی این مناطق، کاملاً جعلی، ساختگی و کذب است.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه قوم کُرد به ایران غیرقابل وصف است، اظهار کرد: متأسفانه در ابتدای انقلاب، گروه‌هایی از جمله کومله و دموکرات که نوکر اجنبی بودند به بهانه برخی شعارهای به ظاهر ناسیونالیستی اما در باطن تجزیه‌طلبانه، کارها و اقداماتی را علیه مردم کردستان و ملت ایران انجام دادند. البته اولین کسانی که در مقابل این گروه‌ها قرار گرفتند، خود مردم شریف کردستان بودند. مبارزه پیشمرگان کرد در بازه زمانی مقابله با تجزیه‌طلبان، زبان‌زد است و جزئی از تاریخ افتخار آفرین کردستان به شمار می‌رود.

ویس‌کرمی عنوان کرد: اخیراً با توجه به بهانه‌ای که پیش آمد، عده‌ای تلاش کردند از مرگ مرحوم مهسا امینی که بر حسب اتفاق از اقوام کُرد بود، سوءاستفاده کنند و همان اهداف شوم اولیه خود را بار دیگر پی بگیرند که این اتفاقات باعث زحمات فراوانی برای مردم مناطق غرب کشور به ویژه کردستان شد. البته باز هم طبق معمول ایستادگی و مقاومت مردم کردستان و همراهی نکردن توده آنها با معاندان باعث شد که بار دیگر این افراد ناکام بمانند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر