سلیم قاسمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال ۹۹ اعتبارات حوزه پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها بوده که یک درصد اعتبارات جاری را شامل می‌شود. وی رقم این اعتبارات را ناچیز دانست و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شده از سر جمع اعتبارات منابع برداشته […]

سلیم قاسمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال ۹۹ اعتبارات حوزه پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها بوده که یک درصد اعتبارات جاری را شامل می‌شود.

وی رقم این اعتبارات را ناچیز دانست و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شده از سر جمع اعتبارات منابع برداشته شود تا در کنار پرداخت بدهی سال‌های گذشته، فراخوان و ارسال طرح‌های پژوهشی به دبیرخانه به انجام برسد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نه تنها اعتباری برگشت نخورده بلکه ما حتی اعتبار سال آینده را نیز پیش‌خوری کرده‌ایم و انتظار می‌رود بهترین طرح‌ها به تصویب برسد.

قاسمی افزود: سال گذشته ۴۴ طرح پژوهشی و تحقیقاتی به تصویب رسید و امسال از بین ۱۲۴ طرح، تعداد ۷۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفته تا تعدادی از آنها به تصویب نهایی برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲۴ دستگاه استانی دارای یک درصد منابع پژوهشی هستند اما برخی دستگاه‌های دولتی که اعتبار ملی دارند، از منابع بیشتری برخوردار هستند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یک درصد اعتبارات پژوهشی استان را در سال‌جاری ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۴۰۰ میلیون تومان این رقم بدهی سال‌های گذشته است که تلاش می‌کنیم پرداخت آن را در اولویت قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه عمده طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی عملیاتی شده و تنها برخی از این طرح‌ها کتابخانه‌ای و غیر قابل اجراست، اضافه کرد: نمونه موفق طرح تحقیقاتی کاربردی تولید بذر از گونه مقاوم در برابر سرما و تنش‌های آبی است که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

رتبه برتر غرفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نمایشگاه هفته پژوهش

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ما در غرفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان غرفه برتر عملکرد دبیرخانه آموزش و پژوهش را ارائه کردیم.

قاسمی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۶ دستگاه طرح پژوهشی خود را ابلاغ کرده بودند که ما سعی کردیم اسناد آن را در معرض دید قرار دهیم.

وی گفت: سند آمایش سرزمینی استان شامل ۱۱ شهرستان، طرح راهبردی و کلان پایه اقتصادی شهرستان‌های استان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود.

قاسمی افزود: فیلم‌های آموزشی تولیدی مرکز آموزش مدیریت در اختیار کارکنان دولت قرار گرفته تا با مراجعه به سایت این مجموعه از محتوای این دوره‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع