کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:فعالان اقتصادی اصفهان حرف های زیادی برای گفتن دارند وباید با کاهش چالش های تولید، از این ظرفیت برای تقویت صادرات و تبدیل اصفهان به استان ارزآور استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، امیر کشانی، با اشاره به ظرفیت بالای استان اصفهان در زمینه صادرات اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان اصفهان در زمینه محصولات مختلف امکان صادرات دارند و تنها نیازمند حمایت در این راستا هستند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان اصفهانی در شرایط سخت تحریم و دوران کرونا از کار و تلاش دست نکشیدند، افزود: بسیاری فعالان اقتصادی اصفهان با هر شرایط سختی کنار آمده اند و در تابستان که با کمبود انرژی و کم شدن تولید در برخی کارخانه جا روبرو بودیم نیز برای افزایش تولید در فصل های بعدی برنامه ریزی کردند تا میزان تولید انها در سال کاهش پیدا نکند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اگر چالش ها و مشکلات تولید کم شود، فعالان اقتصادی اصفهان در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارند، تاکید کرد: باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات در استان و تبدیل آن به یک استان ازآور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نخست در زمینه تعدادمعادن را دارد و در زمینه صنعت سنگ نیز پیشرو است، گفت: یکی از مشکلات اساسی شاغلان در بخش صنعت فرسودگی ماشین آلات به ویژه در بخش معادن است که باید این مشکل را رفع کنیم.

صادرات محصول خام و نبود برندسازی و بازاریابی و فراوری

کشانی تصرثیح کرد: به گفته فعالان این صنعت صادرات محصول خام و نبود برندسازی و بازاریابی از چالش‌های حوزه معدن است؛ ضمن اینکه در ایران سرمایه‌گذاری کافی در حوزه فرآوری تولیدات معدنی وجود ندارد که موجب کاهش سهم کشورمان از صادرات شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار