ولی اسماعیلی در گفتگو با بازار، اظهار کرد: متاسفانه این طرح تنها دربرگیرنده نیروهای شرکتی در قالب شرکت های کاریابی و تهیه نیروی وزارتخانه ها خواهد شد و سایر نیروهای حجمی و قراردادی را در قالب این طرح نمی توان ساماندهی کرد. وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس ایرادات و ابهامات را در این زمینه […]

ولی اسماعیلی در گفتگو با بازار، اظهار کرد: متاسفانه این طرح تنها دربرگیرنده نیروهای شرکتی در قالب شرکت های کاریابی و تهیه نیروی وزارتخانه ها خواهد شد و سایر نیروهای حجمی و قراردادی را در قالب این طرح نمی توان ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس ایرادات و ابهامات را در این زمینه رفع کرده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد تا بعد از تصویب در صحن علنی برای تائید مجدد به شورای نگهبان ارجاع شود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اولویت برنامه هفتم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ساماندهی نیروهای ایثارگران و تعیین تکلیف استخدامی آنها در برنامه هفتم خبر داد و تصریح کرد: طرحی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه شده که در آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان مورد تاکید قرار گرفته تا برخلاف برنامه ششم این امر در اولویت برنامه ریزی های دولت قرار گیرد.

اسماعیلی ضرورت تشکیل سازمان بازرگانی را با هدف رفع موانع بازرگانی خارجی و ساماندهی به بازار داخلی یادآور شد و بیان کرد: در مسیر تقویت روابط کشورمان با سایر کشورها ضروری است تا رایزنان اقتصادی تقویت و امر تجارت بین المللی تسهیل گری شود.

وی گفت: ما در حال حاضر با نوعی نابسامانی در تنظیم بازار و فرافکنی در این حوزه روبرو هستیم و در کنار آن چرخه معیوب بازرگانی خارجی نیز آزاردهنده است که با تشکیل سازمان بازرگانی این مشکلات و نارسائی ها رفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به مغان خبر داد و گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا ماده ۲۳ این پروژه به صورت مجوز قانونی صادر شده تا از سال آینده عملیات اجرایی این طرح عظیم ریلی را شاهد باشیم.

سرمایه گذاری شستا و کارخانه پگاه در گرمی

اسماعیلی افزود: شرکت سرمایه گذاری شستا و کارخانه پگاه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در گرمی برای راه اندازی گاوداری های مدرن اعلام کرده اند که انتظار می رود هرچه سریعتر این بنگاه های عظیم اقتصادی فرصت اشتغال مناسبی را در منطقه فراهم کنند.

وی در مورد منطقه آزاد مغان نیز گفت: ۲۰۰ هکتار زمین در محدوده گرمی برای الحاق به منطقه آزاد پیش بینی شده که امیدواریم هرچه سریعتر مراحل عملیاتی منطقه آزاد تجاری اردبیل آغاز شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست ما تامین آب شرب گرمی از سد عمارت و انگوت از سد تازه کند است که در سفر پیش روی وزیر نیرو این مطالبه اصلی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار