حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: طبیعت‌گردی روز ۱۳ فروردین با صیانت از این مواهب خدادادی همراه خواهد بود که امیدواریم بدون صدمه زدن به طبیعت مردم از زیبایی‌های پیرامونی خود استفاده کرده و قدر ایام حضور در دل طبیعت و گردش در این موهبت الهی را بدانند. وی […]

حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: طبیعت‌گردی روز ۱۳ فروردین با صیانت از این مواهب خدادادی همراه خواهد بود که امیدواریم بدون صدمه زدن به طبیعت مردم از زیبایی‌های پیرامونی خود استفاده کرده و قدر ایام حضور در دل طبیعت و گردش در این موهبت الهی را بدانند.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم تا این سرمایه عظیم را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم که قطعاً در صیانت از جنگل‌ها، مراتع و طبیعت بکر در روزهای نخستین بهار که تازه طبیعت جان دوباره‌ای می‌گیرد باید مراقبت‌ها را بیشتر انجام دهیم تا صدمه و لطمه‌ای به مواهب خدادادی وارد نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود گردشگران طبیعت با به همراه داشتن کیسه زباله نسبت به جمع‌آوری زباله در آخر وقت ۱۳ فروردین اقدام کرده و از رها کردن زباله و انباشت آن در دل طبیعت خودداری کنند.

قاسم‌پور افزود: با توجه به اینکه طبیعت بعد از گذشت زمستان دوباره در حال زنده شدن است، انتظار می‌رود هموطنان از شکستن شاخ و برگ درختان و همچنین سوزاندن آنها خودداری کرده و از رهاشدگی در طبیعت و برخی صدمه و لطمه به جنگل و مرتع خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما در قالب اکیپ‌های حفاظت از محیط زیست در این روز در طبیعت حاضر خواهند شد تا با هرگونه اقدام غیرقانونی برخورد کرده و جلوی آتش‌سوزی‌های احتمالی را به همراه همکاران منابع طبیعی بگیرند.

قاسم‌پور اضافه کرد: با همکاری شهرداری اردبیل و سایر شهرداری‌های استان در روز طبیعت باکس‌های جمع‌آوری سبزه و تانکرهای مخصوص برای جمع‌آوری ماهیان قرمز در نظر گرفته شده که در شهر اردبیل در ۱۳ نقطه این کار انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: همشهریان نباید ماهی و سبزه عید خود را در طبیعت رها کنند بلکه بهتر است با تحویل به این مراکز و باکس‌های تعبیه شده اجازه دهند تا در دل طبیعت برخی نابسامانی‌ها و جلوه‌های نازیبا را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

منبع