سعید صفوی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار با اشاره به چگونگی شکل گیری مناطق آزاد در دنیا، اظهار کرد: اکثر کشورها پس از پایان جنگ جهانی دوم، از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشتند و برای خروج از این بحران به راهبرد خاصی نیاز بود که یکی از […]

سعید صفوی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار با اشاره به چگونگی شکل گیری مناطق آزاد در دنیا، اظهار کرد: اکثر کشورها پس از پایان جنگ جهانی دوم، از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشتند و برای خروج از این بحران به راهبرد خاصی نیاز بود که یکی از بهترین اقدامات توسعه صادرات در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: به همین دلیل سازمان‌هایی مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به کشورها پیشنهاد دادند که توسعه صادرات را در اولویت خود قرار دهند که در دل آن ایجاد و راه‌اندازی منطقه آزاد هم وجود داشت.

وی بیان کرد: وجود چنین مناطقی در کشور می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود، ما هم این امر را به فال نیک می‌گیریم که در استان گلستان که یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است، اتفاقات خوبی بیفتد.

صفوی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیرعامل و هیئت مدیره جدید منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شده ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب و تلاش‌های آنها استدعا داریم برای فراهم کردن هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها و فعال کردن منطقه آزاد اینچه برون با تمام قوا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان عنوان کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها وظیفه اصلی دولت است و از همین جا اعلام می‌کنیم که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی گرگان در کنار آنها با تمام قوا ایستاده زیرا مردم گلستان لایق بهترین‌ها هستند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون در منطقه ضعیفی قرار دارد و باید حتماً در مورد راه‌اندازی آن بیشتر فکر شود.

صفوی گفت: هشت منطقه آزاد در کشور داریم که متاسفانه آن طور باید در توسعه صادرات موفق نبودند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: روال به این شکل بوده که مناطق آزاد از یکدیگر الگوبرداری کرده‌اند و نهمین منطقه آزاد هم اینچه برون است و پیشنهاد می‌شود اگر قرار است که برای راه اندازی آن الگوبرداری شود از کشورهای موفق در این زمینه مانند استانبول ترکیه، جیبلی امارات و غیره الگوبرداری شده و بستری فراهم شود تا با مشاوران این مناطق مذاکره شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار