نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از صادرات ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی به مقصد آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام سید کاظم موسوی قبل از ظهر شنبه در نشست با فعالان اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: ظرفیت تولید سیب زمینی در استان اردبیل ۸۵۰ هزار تن است که از این میزان ۲۵۰ هزار تن نیاز خوراکی و واحدهای فرآوری این استان و مابقی باید در کوتاهترین زمان صادر شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی از این هفته صادرات سیب زمینی به کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان آغاز می شود و قرار است تعهد پیمان سپاری ارزی برای صادرکنندگان خرد نادیده گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش بر این است تا قبل از فاسد شدن محصولات تولید شده امسال که در انبارها نگهداری می شود، امکان صادرات آن فراهم آمده و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.

استقلال بانک مرکزی در برنامه هفتم توسعه

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در برنامه هفتم توسعه قرار شد تا بانک مرکزی استقلال کامل پیدا کند تا در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها به شکل درست عمل کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بانک مرکزی باید راهکار درست و منطقی را برای تجار در ارزآوری از کشورهای دیگر مهیا کند که قطعا در سال مهار تورم و رونق تولید سعی بر ارزآوری بیشتر از مسیر صادرات است.

وی اضافه کرد: بخشی از درآمدهای ارزی کشور از طریق صندوق توسعه ملی ذخیره شده و بخش دیگر نیز برای واردات اختصاص پیدا می کند.

حجت الاسلام موسوی به واردات ماشین آلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی با کمترین موانع اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی برای توانمندی می توانند بر اساس قوانین مصوب واردات ماشین آلات و مواد اولیه را انجام دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اتاق بازرگانی در توانمندسازی صادرکنندگان و تجار گام های مؤثری برداشته و قطعا سعی بر خروج از تعلیق کارت بازرگانی تجار و بازرگانان است.

انتهای پیام/