اردبیل- صادقی، رئیس صمت اردبیل گفت: صادرات محصولات معدنی در اردبیل لازمه اساسی برای توسعه اقتصادی است و در این زمینه توجه به صنایع تبدیلی به عنوان اولویت اساسی مبنای کار است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: درصدد هستیم به عنوان یک ظرفیت و بستر بسیار مهم صنعت معدنکاری و زیرمجموعه‌های آن را مورد توجه قرار داده و برای رسیدن به آینده‌ای امیدبخش از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم که این موضوع کلید اصلی برای تحقق اهداف مورد نظر است.

وی بیان کرد: مؤلفه‌های اقتصادی و اجتماعی جزو موارد تأثیرگذار در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی است که با ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع معضل بیکاری در اشتغال‌زایی نقش شایانی ایفا می‌کند و به همین منظور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نباید مورد غفلت واقع شود.

رییس سازمان صمت استان اردبیل با اشاره به لزوم توسعه صادرات در این حوزه گفت: صادرات محصولات معدنی در اردبیل لازمه اساسی برای توسعه اقتصادی است و در این زمینه توجه به صنایع تبدیلی به عنوان اولویت اساسی مبنای کار است که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه برای امسال عملی شود.

صادقی تصریح کرد: ایجاد صنایع معدنی در ایجاد صنعت معدنکاری و نیز جلوگیری از خام‌فروشی برای ارتقای تولیدات صنعتی می‌تواند به عنوان متغیر کلان اقتصادی، فعالیت‌های تجاری بخش معدن را توسعه بخشیده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کند که این مسئله بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی بیان کرد: توجه به صنعت فلزات به عنوان یک زیرساخت مناسب در صنعت حمل و نقل، ارتباطات، پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و فولاد می‌تواند نقش شایانی داشته باشد و به همین منظور باید از این مهم برای توسعه تولیدات صنعتی گام‌های اساسی و هدفمند برداشت که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

رئیس صمت استان اردبیل افزود: ایجاد انگیزه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف جامعه است و به عنوان یک موهبت الهی استفاده از منابع طبیعی می‌تواند در راستای بسیاری از مشکلات و نیز تحقق شعار سال نقش شایانی ایفا کند و جزو طرح‌های موفق استان باشد.

انتهای پیام/

منبع