حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: موضوع ناترازی تولید و مصرف برق حل نشده و قرار است ۳۵ هزار مگاوات تولید برق با احداث نیروگاه های جدید در دولت سیزدهم رقم بخورد. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هفت هزار مگاوات و امسال نیز ۶.۵ هزار مگاوات تولید برق جدید وارد […]

حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: موضوع ناترازی تولید و مصرف برق حل نشده و قرار است ۳۵ هزار مگاوات تولید برق با احداث نیروگاه های جدید در دولت سیزدهم رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هفت هزار مگاوات و امسال نیز ۶.۵ هزار مگاوات تولید برق جدید وارد مدار می شود.

۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل نیز دو واحد نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد که این پروژه در سفر پیش روی رئیس جمهور افتتاح می شود.

قدیمی ضرورت صرفه جوئی را به عنوان آموزه دینی و کمک به اقتصاد کشور یادآور شد و بیان کرد: اگر ۶۳۰ هزار مشترک برق استان هرکدام یک لامپ اضافی را خاموش کنند به معنای واقعی مدیریت مصرف و صرفه جوئی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: قیمت تمام شده برق تولیدی با قیمت عرضه شده به مشترکان قابل قیاس نیست و با توجه به اینکه هزینه تولید انرژی در کشورهای مختلف بالاست در ایران نیز هزینه تولید انرژی به مراتب بالاتر است و باید خانوارها با مدیریت مصرف به کاهش این هزینه ها کمک کنند.

تولید ۹۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه های خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل ضرورت تولید و صادرات برق را یادآور شد و بیان کرد: در سطح کشور ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی هدفگذاری شده که در استان اردبیل این ظرفیت ۹۰ مگاوات است.

قدیمی با تاکید بر ضرورت حضور سرمایه گذاران در تولید انرژی پاک و خورشیدی اظهار کرد: ما آمادگی حمایت از سرمایه گذاران و خرید برق تولیدی را داریم و قطعا خود خانواده ها نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی احداث اولین شهرک تخصصی نیروگاه خورشیدی را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: در بسیاری از مناطق روستایی و عشایری از پنل های خورشیدی استفاده می شود که در استان اردبیل نیز ظرفیت تولید پنل های خورشیدی ۲۰۴ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل به سیل اخیر در شمال استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ۹۹ درصد ساکنان مناطق شهری و روستایی از نعمت برق بهره مند هستند لذا همکاران ما سعی کردند تا در اولین فرصت برق مناطق شهری و روستایی سیل زده را برقرار کرده و به جریان پایدار برق کمک کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار