مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاح شش هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: با مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات پرداختی به حوزه مسکن از ۲۳ درصد به کمتر از ۱۸ درصد کاهش یافته و همچنان تلاش می کنیم تا در آینده این نرخ سود باز هم […]

مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاح شش هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: با مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات پرداختی به حوزه مسکن از ۲۳ درصد به کمتر از ۱۸ درصد کاهش یافته و همچنان تلاش می کنیم تا در آینده این نرخ سود باز هم تعدیل شود.

وی تصریح کرد: عمده گلایه های مردم از طرح نهضت ملی مسکن بالا بودن بازپرداخت تسهیلات ماهانه بین هشت تا ۹ میلیون تومان است که مشکلات و دغدغه های جدی برای جامعه کارگری و کارمندی به وجود آورده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توافق بانک مرکزی قرار است بازپرداخت این تسهیلات به صورت ماهانه به شکل پلکانی انجام شود تا در سال های آینده رقم بازپرداخت این تسهیلات به تدریج افزایش یابد.

بذرپاش افزود: با همکاری بانک های عامل میزان تسهیلات پرداختی نیز در مناطق شهری از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته تا نیمی از منابع مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن از طریق این تسهیلات تأمین شود.

وی در مورد افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز خاطرنشان کرد: رقم تسهیلات پرداختی به مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و شبکه بانکی کشور موظف به پرداخت این تسهیلات طبق قوانین و مصوبات مجلس است.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پروژه نهضت ملی مسکن از پروژه های مهم و اولویت دار دولت و وزارت راه و شهرسازی است که شخص رییس جمهور به صورت هفتگی این موضوع را پیگیری کرده و ما نیز سرکشی و بهره برداری از پروژه های آماده افتتاح را امسال و سال آینده در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: در استان اردبیل شاهد بهره برداری از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی هستیم که احداث ۲۸ هزار واحد نیز شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی به بازدید از سایت شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در ۶۵۰ هکتار زمین از تیرماه عملیات احداث مسکن آغاز شده و با سرعت نیز در حال انجام است و در ۲ سال آینده این پروژه ها آماده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار