میرسعید سید متین در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به توسعه واحدهای صنعتی و گلخانه ها در اردبیل اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل بسیار ضروری و حیاتی است. وی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی خط انتقال دوم گاز از منبع ۴۲ اینچ رشت- جلوبند به […]

میرسعید سید متین در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به توسعه واحدهای صنعتی و گلخانه ها در اردبیل اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل بسیار ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی خط انتقال دوم گاز از منبع ۴۲ اینچ رشت- جلوبند به طول ۵۵ کیلومتر آغاز می شود تا استان اردبیل از خط دوم ایمن همراه با رعایت مؤلفه های پدافند غیرعامل بهره مند شود.

عملیات اجرایی گازرسانی به شمال اردبیل در ۴ فاز

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل هزینه اجرای این خط انتقال را ۲۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با احتساب کالا و تجهیزات مورد نیاز بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در این پروژه سرمایه گذاری خواهد شد.

سید متین با بیان اینکه تخصیص گاز استان با اجرای این پروژه از ۱۲ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب ارتقا می یابد، افزود: در کنار این پروژه، عملیات اجرایی گازرسانی به شمال استان در چهار فاز در حال اجرا است که به طول ۷۸ کیلومتر و در قالب منبع ۲۴ اینچ اجرایی شده و ۶۴۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

وی هدف از اجرای این پروژه را در کنار گازرسانی به شهرها و روستاهای شمالی استان، تأمین گاز مجتمع گلخانه ای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتاری پارس آباد است که به طول ۲۵ کیلومتر و با خط ۱۶ اینچ تأمین گاز این مجتمع انجام می شود.

در اردبیل ۵۵۰ هزار مشترک گاز داریم

سید متین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شهرک های مسکونی در اردبیل و توسعه صنایع، اجرای خط انتقال دوم بسیار ضروری است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه به بهره برداری برسد.

وی از افتتاح ۳۵ پروژه گازرسانی به روستاهای استان همزمان با هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد روستاها و صد درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند شده و تا آخر امسال جشن معرفی استان اردبیل به عنوان استان سبز برگزار خواهد شد.

سید متین تأمین گاز را به عنوان اصلی ترین سبد انرژی بسیار مهم و حیاتی اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل ۵۵۰ هزار مشترک گاز داریم که ۵۰۰ هزار مشترک آن خانگی و بیش از ۹۳ درصد مشترکان گاز استان مصرف خانگی و تجاری دارند.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل بیان کرد: تنها هفت درصد مصرف گاز استان در بخش صنعت است که با توجه به راه اندازی کارخانه فولاد و دیگر پروژه های صنعتی استان امیدواریم با تامین گاز مورد نیاز مشترکان گاز صنعتی را نیز از این نعمت بهره مند کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار