جمعی از داروسازان استان اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود از سوی سازمان های بیمه گر، جلوی در استانداری استان تجمع کردند.

بازار؛ گروه صنعت: امروز پنج شنبه ۳۰ آذر ماه جمعی از داروسازان و موسسان داروخانه های اصفهان در اعتراض به تاخیر بیش از حد در زمینه پرداخت مطالبات شان از سوی سازمان های بیمه گر، رو به روی در استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گفته یکی از داروسازان حاضر در جمع، مطالبات آن ها حدود پنج ماه است علی رغم مصوبه مجلس برای پرداخت یک ماهه، پرداخت نشده است.

سازمان های بیمه گر مطالبات داروخانه ها را پرداخت نکردند؛ داروخانه ها در پرداخت حقوق پرسنل مانده اند

از طرفی با توجه به اجرای طرح دارویار و افزایش پنج برابری بدهی بیمه ها به داروخانه ها، حجم بدهی سازمان های بیمه گر به قدری افزایش یافته است که چرخه اقتصادی داروخانه ها را هدف قرار داده و اکنون خیلی از موسسان داروخانه های اصفهان و سایر استان ها با چالش چک های برگشتی و عدم نقدینگی کافی برای پرداخت حتی حقوق پرسنل خود مواجه شده اند.

البته خسارات ناشی از دیر کرد پرداخت بیمه ها به داروخانه ها به همین جا محدود نمی شود و با تاخیر در پرداخت، کل زنجیره دارو از داروخانه و ‌شرکت های پخش تا شرکت های داروسازی و شرکت های وارد کننده دارو دچار چالش شده اند و زنجیره تامین دارو نیز در حال از هم گسستن است.

به گفته شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران حجم مطالبات داروخانه های خصوصی سراسر کشور از شرکت های بیمه گر به ۲.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ اتفاقی که منجر به برگشت خوردن چک موسسان داروخانه ها به مبلغ بیش از هزار میلیارد تومان شده است. نقدینگی ای که به جای قفل شدن در دست شرکت های بیمه گر باید اکنون در اختیار شرکت های داروسازی برای تولید و تامین نیاز بازار دارویی کشور قرار می گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار