علی اسلامی در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: تعداد کل متقاضیان ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اردبیل ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر در شهر اردبیل و ۴۸ هزار نفر نیز در شهرستان ها […]

علی اسلامی در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: تعداد کل متقاضیان ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اردبیل ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر در شهر اردبیل و ۴۸ هزار نفر نیز در شهرستان ها هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد متقاضیان واجد شرایط نهایی در شهر اردبیل ۳۴ هزار نفر است که ۲۳ هزار نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کردند.

اجرای ۵۴۰۰ واحد به صورت صنعتی سازی و با استفاده از سیستم قالب تونلی

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل با بیان اینکه برای ۱۴ هزار و ۹۶۰ نفر از این متقاضیان در شهرک شهید سلیمانی اردبیل تخصیص زمین و تعریف پروژه انجام شده است، گفت: این واحدها توسط شرکت زرین ستون شمالغرب، بنیاد مسکن، سه هزار واحدی امیر ساوالان، ۸۲۰ واحدی شرکت سنگ بنای شهر، ۹۲۰ واحدی شرکت آروین برج و ۹۸۰ واحدی شرکت ملک قدوس در حال اجرا است.

اسلامی افزود: کل تعداد واحدهایی که عملیات اجرایی آنها در شهرک شهید سلیمانی انجام می شود، قریب به ۱۵ هزار واحد و با زیربنایی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ واحد به صورت صنعتی سازی و با استفاده از سیستم قالب تونلی و ۹ هزار و ۵۶۰ واحد به صورت سنتی سازی در ۶ طبقه به صورت همکف پارکینگ و پنج طبقه مسکونی در هر طبقه چهار واحد و در متراژهای ۷۰، ۷۵، ۸۰ و ۸۵ اجرا می شود.

اسلامی اضافه کرد: کل عملیات فنی اعم از انجام آزمایشات خاک و کنترل کیفیت، طراحی، نظارت و اجرا از طریق مهندسان سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در حال اجرا است.

عملیات آماده سازی معابر شهرک همزمان در حال اجرا است

وی با بیان اینکه نظارت عالیه بر روند اجرای پروژه توسط مهندسان مشاور، ناظران مقیم مستقر در کارگاه و همچنین ناظران اداره کل راه و شهرسازی صورت می گیرد، بیان کرد: عملیات آماده سازی معابر شهرک نیز همزمان در حال اجرا است.

اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی متوسط طرح ۲۰ درصد بوده و عملیات اجرایی با کیفیت و سرعت مناسب در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: ارزیابی شورای فنی استان از عملکرد پروژه مطلوب بوده و پیش بینی می شود در صورت تأمین هزینه پروژه از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی بر اساس پیش بینی های به عمل آمده تا ۲۴ ماه آینده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: تأمین زیرساخت های پروژه اعم از آب، برق و گاز مجموعه توسط دستگاه های متولی در مرحله طراحی است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار