به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از نیواطلس، استادیوم البیت که توسط شرکت دارالهندسه طراحی و ساخته شده، در شهر الخور در شمال قطر واقع شده و یکی از استادیوم‌های اصلی برگزاری رقابت‌های جام جهانی است. ظرفیت این استادیوم ۶۰ هزار نفر است و قرار است از آن برای برگزاری بازی افتتاحیه رقابت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از نیواطلس، استادیوم البیت که توسط شرکت دارالهندسه طراحی و ساخته شده، در شهر الخور در شمال قطر واقع شده و یکی از استادیوم‌های اصلی برگزاری رقابت‌های جام جهانی است.

ظرفیت این استادیوم ۶۰ هزار نفر است و قرار است از آن برای برگزاری بازی افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی و نیز برخی بازی‌های دیگر تا مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها استفاده شود.

ظاهر این استادیوم با الهام از چادرهای عشایری طراحی شده که اقوام بیابان گرد ساکن قطر هزاران سال در آنها زندگی می‌کردند. برای ساخت این استادیوم و در نمای بیرونی آن از پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) استفاده شده که یک چارچوب فولادی مستحکم را به وجود آورده است.

همچنین یک سقف جمع شونده به بالای این استادیوم افزوده شده که می‌تواند در صورت لزوم باز یا بسته شود تا به کاهش گرمای شدید کمک کند.

چادرهای قبایل و خانواده‌های عشایری در قطر به شکل راه راه طراحی می‌شوند و این استادیوم منحصر به فرد با استقبال طرفداران میراث فرهنگی نیز مواجه شده است. این طراحی هم چشم نواز و هم کاربردی است و ساختار آن در خدمت فناوری‌های خنک کننده موجود در ورزشگاه است.

پس از پایان جام جهانی، نیمی از صندلی‌های استادیوم برداشته شده و در دیگر اماکن ورزشی در قطر و جاهای دیگر استفاده می‌شود. قسمت بالای استادیوم به هتل ۵ ستاره تبدیل شده و یک مرکز خرید، فودکورت، سالن بدنسازی و سالن چند منظوره نیز در ساختمان اصلی استادیوم تأسیس می‌شود. علاوه بر این، مجموعه استادیوم شامل یک بیمارستان پزشکی ورزشی، یک پارک، مسیرهای دویدن و دوچرخه سواری، مناطق بازی، کافی‌شاپ ها و رستوران‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع