به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی محبوبی‌پور عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: اکثر زائران استان اردبیل از مرز خسروی و مهران تردد می‌کنند در حالی که مرز نزدیک تمرچین نیز موقعیتی مناسب برای تردد زائران استان اردبیل و شمالغرب کشور است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی محبوبی‌پور عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: اکثر زائران استان اردبیل از مرز خسروی و مهران تردد می‌کنند در حالی که مرز نزدیک تمرچین نیز موقعیتی مناسب برای تردد زائران استان اردبیل و شمالغرب کشور است.

وی به تلاش مجموعه انتظامی استان و پست در صدور گذرنامه و سرعت دادن به ارسال آن اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از یک‌هزار گذرنامه در استان اردبیل صادر می‌شود و ادارات پست در کمترین زمان این گذرنامه‌ها را درب منزل متقاضیان تحویل می‌دهند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل به برخی ممنوعیت‌ها در سفر به کربلای معلی اشاره کرد و افزود: در کنار ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه و به شکل مسافری، کشور عراق اعلام کرده که نباید زائران پاوربانک با خود به همراه داشته باشند.

محبوبی‌پور تصریح کرد: ما به صورت منظم فرآیند سفر زائران را به کشور عراق رصد می‌کنیم و سعی ما بر این است تا موانع و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تاکید مسئولان کشوری در ممانعت از تردد غیرمجاز در مرزها و پرهیز از اقدامات غیرقانونی در این حوزه خاطرنشان کرد: امیدواریم زائران با داشتن گذرنامه و گرفتن عکس آن در گوشی خود برای اطمینان بیشتر اقدام به سفر کرده و از جابجایی‌های غیرمجاز پرهیز کنند.

محبوبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۱۷ موکب خدمات رسانی اهالی استان اردبیل در داخل و خارج از مرزها به زائران ارائه خدمات خواهند کرد که ۱۱ موکب در عراق و ۶ موکب نیز در مسیر تردد زائران در داخل کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر و جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی استان اردبیل بیان کرد: راهداری با تدارک ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در قالب ۶۰ شرکت و یک‌هزار و ۲۰۰ راننده حرفه‌ای در این ایام به زائران ارائه خدمات می‌کنند تا امکان انتقال آنها به مرز و بازگشت آنها با ایمنی خاص فراهم آید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زائران در تهیه دینار و دلار نیز باید از مراکز معتبر اقدامات تأمینی خود را انجام دهند تا گرفتار فروشندگان دینار و دلار تقلبی نشوند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل تلاش اداره پست را برای خدمت‌رسانی به زائران و توزیع گذرنامه‌های تولید شده یادآور شد و تصریح کرد: ۵۰ توزیع‌کننده در ۱۴ دفتر خدمات پستی در این ایام در نوبت صبح و عصر به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر