جلسه بررسی مسائل و مشکلات تسهیلات اشتغالزایی و تسهیل در روند دریافت وام‌ها از سوی متقاضیان، در محل دفتر نهاد پیشرفت گرمی برگزار شد.

به گزارش آذرمغان، دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی در این جلسه ضمن تشریح اقدامات بنیاد مستضعفان و تبیین برنامه های این بنیاد در حوزه حمایتی، ازاعطای بالای ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به قشرهای آسیب دیده در ایام کرونا در گرمی خبر داد و افزود: در حوزه اشتغال نیز ازسال گذشته تاکنون با کمک صندوقهای توان افزایی روستایی وباجه بانک سینا، بنیاد مستضعفان ۶۳۲ فقره تسهیلات به ارزش ریالی بالغ بر۱۱۰ میلیاردریال به متقاضیان درشهرستان گرمی پرداخت کرده است.

دبیر نهاد شهرستان اظهار داشت: این تسهیلات در رسته های دام سبک و سنگین، فرش بافی، زنبورداری و گردشگری به متقاضیان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: ارتقاء و رونق تولید در شهرستان نیازمند تعامل بانک ها در پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: روند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران باید شتاب گیرد و در بازه ی زمانی کم ایرادات و اشکالات متقاضیان برطرف و تسهیلات ارائه گردد.

نیک نفس راهبر شمالغرب کشور در بنیاد علوی هم دراین جلسه گفت: بانک ها باید با بکار گیری ساز و کارهای قانونی برای حمایت از تولید در خصوص تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی درشهرستان همکاری کنند.

گفتنی است در این جلسه ، آخرین وضعیت اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان که به بانک سینا باجه گرمی معرفی شده بودند بررسی شد و مشکلات موردی برای رد درخواست های اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفت.