سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر احمد غضنفری هرندی کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه در روز پایانی معاملات این هفته، شاهد تحرکات مثبتی در بازار بودیم و سهام ارزنده مورد توجه سهامداران بود، ابراز داشت: کماکان حجم معاملات در سطوح کمینه قرار دارد که نشان از رخوت معاملات است. وی افزود: چنانچه بارها […]

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر احمد غضنفری هرندی کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه در روز پایانی معاملات این هفته، شاهد تحرکات مثبتی در بازار بودیم و سهام ارزنده مورد توجه سهامداران بود، ابراز داشت: کماکان حجم معاملات در سطوح کمینه قرار دارد که نشان از رخوت معاملات است.

وی افزود: چنانچه بارها عرض کردیم، عامل این رخوت نرخ سود بالایی است که گریبان بازار را گرفته و به نظر می‌رسد بانک مرکزی تمایلی به تغییر ریل ندارد و شاهد هستیم نرخ اوراق اسناد خزانه به ۳۲ درصد رسیده که از سال ۹۴ به بعد این نرخ بی سابقه است.

رشد بورس در سایه افزایش انتظارات تورمی و دلار

این تحلیلگر بازار سرمایه با تأکید بر این موضوع که دلار در بازار آزاد بی توجه به نرخ سود ۳۲ درصدی در حال صعود نرم است، گفت: اگر بانک مرکزی نتواند نرخ دلار را زیر ۶۰ هزار تومان تثبیت نماید احتمالاً افزایش قیمت دلار و همچنین افزایش انتظارات تورمی، محرک بازار خواهند شد و انتظار داریم که شاهد بهبود بازار سهام و افزایش قیمت سهام ارزنده در هفته های آتی باشیم.

دکتر غضنفری هرندی بر اساس اینکه طبق روال هر سال، خبر یا شایعه واگذاری ها در گروه های مختلف از جمله بانک ها داغ است، مورد توجه قرار گرفتن سهام بانک پارسیان و بیمه پارسیان را در آخر این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار