نادر تقی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عملیات برداشت گندم از مزارع شمال استان اردبیل آغاز شده و تلاش می شود در ۲۰ مرکز عملیات خرید با مباشرت تعاون روستایی و غله به قیمت تضمینی انجام شود. وی تصریح کرد: تنش‌های آب و هوایی، تشدید خشکسالی، سیل و سایر حوادث […]

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عملیات برداشت گندم از مزارع شمال استان اردبیل آغاز شده و تلاش می شود در ۲۰ مرکز عملیات خرید با مباشرت تعاون روستایی و غله به قیمت تضمینی انجام شود.

وی تصریح کرد: تنش‌های آب و هوایی، تشدید خشکسالی، سیل و سایر حوادث به کاهش تولید گندم در استان منجر شده به طوری که ۳۵۰ هزار هکتار از دیم زارهای شمال استان اردبیل خسارت ۸۰ تا صد درصدی دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش بینی می شود با وضعیت خشکسالی و کمبود منابع آب در اراضی آبی، تولید گندم در شمال استان به ۱۵۰ هزار تن برسد.

تقی زاده افزود: در شهرهای شمالی اردبیل عملیات خرید آغاز شده و تاکنون هشت هزار تن محصول نیز خریداری شده و کشاورزان فرصت کافی برای برداشت و تحویل محصول به سیلوها و مراکز خرید را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰ مرکز خرید گندم تاکنون راه اندازی شده و در کل استان در فصل برداشت محصولات زراعی ۴۴ مرکز فعالیت خواهد کرد و به تدریج در مرکز و جنوب استان اردبیل نیز عملیات برداشت محصول استراتژیک گندم آغاز می شود.

تقی زاده اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود سعی بر این است تا تمامی محصولات زارعین در مناطق مختلف استان اردبیل خریداری و ذخیره سازی شده ولی با توجه به شرایط موجود کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم جای تأمل بیشتری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: برای سال زراعی آینده برنامه ریزی با هدف توسعه کشت بر مبنای الگوهای ارائه شده مد نظر است و امیدواریم با توجه به رشد ۲۰ تا ۳۵ درصدی افزایش زیر سطح کشت در سال زراعی آینده تولیدات و وضعیت کشت و زرع مناسبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار