میرغنی نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اخیرا منابع بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی آزاد شده و به حساب بانک های کشورمان به ویژه بانک کشاورزی واریز شده که ضرورت دارد این منابع با مصوبه مجلس در قالب متمم بودجه سال ۱۴۰۲ در پروژه های مهم زیربنایی و نیمه تمام […]

میرغنی نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اخیرا منابع بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی آزاد شده و به حساب بانک های کشورمان به ویژه بانک کشاورزی واریز شده که ضرورت دارد این منابع با مصوبه مجلس در قالب متمم بودجه سال ۱۴۰۲ در پروژه های مهم زیربنایی و نیمه تمام هزینه شود.

وی تصریح کرد: مبلغ آزاد شده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم معادل بودجه عمرانی کشور است و به راحتی می توان از این منابع برای استان ها با هدف تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص داد.

به غیر از راه آهن، ریالی اعتبار عمرانی به اردبیل ابلاغ نشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تأخیر شش ماهه در ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: به غیر از راه آهن، ریالی اعتبار عمرانی به استان اردبیل ابلاغ نشده و بسیاری از پروژه ها و طرح های زیربنایی به ویژه در حوزه راهسازی با تأخیر و تعلل روبه رو شده است.

نظری افزود: در حالی که فصل کاری در استان اردبیل رو به اتمام است، ریالی منابع ملی و استانی در حوزه پروژه های عمرانی اختصاص نیافته و این فرآیند بسیار نگران کننده است.

وی با انتقاد از ورود دستگاه های مختلف به حوزه قانون گذاری خاطرنشان کرد: تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریعتر تکلیف بند «ک» تبصره یک بودجه سالانه را در اختصاص قیر رایگان به طرح های زیربنایی استان ها مشخص کند وگرنه تأخیر بیش از اندازه آثار و تبعات نگران کننده ای را به همراه خواهد داشت.

۸۵ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و با دستور وزرا توزیع می شود

نظری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۸۵ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و با دستور وزرا توزیع می شود که امیدواریم در نیمه دوم سال با پیگیری مدیران استان و سفر وزرا امکان تخصیص و جذب این منابع فراهم آید.

وی از سفر قریب الوقوع وزیر نیرو به استان خبر داد و بیان کرد: ما از وزیر نیرو خواسته ایم تا در کنار اجرای خط انتقال آب از سد هشچین برای حل مشکل آب ۶۴ روستای جنوب استان تدبیری مناسب بیندیشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از آغاز عملیات انتقال خط دوم گاز به استان اردبیل ادامه داد: در این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود تا شاهد انتقال روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز به استان و تأمین نیازمندی کارخانه ها و شهرک های گلخانه ای در این استان باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار