صدیف بدری در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: رئیس سابق بانک مرکزی جنگ روسیه و اوکراین و سایر حوادث خارجی را عامل اصلی گران شدن ارز اعلام کرد در حالی که این اتفاقات کمترین تأثیر را داشته و باید سوء مدیریت‌های داخلی در تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم برطرف شده و کاستی‌ها […]

صدیف بدری در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: رئیس سابق بانک مرکزی جنگ روسیه و اوکراین و سایر حوادث خارجی را عامل اصلی گران شدن ارز اعلام کرد در حالی که این اتفاقات کمترین تأثیر را داشته و باید سوء مدیریت‌های داخلی در تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم برطرف شده و کاستی‌ها جبران شود.

وی تصریح کرد: مردم ما امروز سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی را سپری می‌کنند در حالی که هماهنگی مناسبی را در تیم اقتصادی دولت شاهد نیستیم و انتظار می‌رود با انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی تأثیرگذاری بیشتری را در اقتصاد کشور و سر و سامان دادن به این حوزه شاهد باشیم.

دولت باید اثرگذاری قیمت ارز در صرافی‌ها را به حداقل برساند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت بهره‌گیری از تجربیات موفق سایر کشورها را در گذر از فشارهای اقتصادی و کنترل تورم لجام‌گسیخته یادآور شد و گفت: دولت باید اثرگذاری قیمت ارز در صرافی‌ها را به حداقل رسانده و در کنار آن تلاش کند تا تولیدات داخلی به خاطر گران شدن ارز دچار نوسانات قیمتی نشوند.

بدری افزود: در حالی که ۹۵ درصد مواد اولیه فولاد کشور داخلی تأمین می‌شود، لزومی ندارد که با گران شدن ارز قیمت فولاد به یک باره چندین برابر افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این اقتصاد به هم ریخته و دلال‌گونه قطعا کارخانه‌های فولاد سود ۸۰ هزار میلیارد تومانی را به جیب می‌زنند در حالی که مصرف‌کنندگان این کالاها باید بالاترین نرخ را بپردازند.

بدری اضافه کرد: انتظار می‌رود دولت تدبیری بیندیشد تا کم‌رنگ شدن سفره مردم در دولت گذشته به جمع‌آوری سفره در این دولت منجر نشده و به نوعی مردم رفاه و آسایش را به عینه و ملموس مشاهده کنند.

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی اردبیل

وی به مشکل آب شرب اردبیل و ضرورت تدوین یک برنامه جامع آب از سوی وزارت نیرو اشاره کرد و ادامه داد: وزیر نیرو باید هر چه سریعتر برنامه میان مدت و بلند مدت را در بحث مدیریت آب در این استان در نظر بگیرد تا ما بتوانیم از محل تهاتر نفت و سایر منابع شاهد انتقال آب به اردبیل از منابع فراحوزه‌ای باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی به ویژه راه آهن و توسعه بزرگراه‌ها در اردبیل بیان کرد: علاوه بر قرارگاه خاتم‌الانبیا، استان اردبیل نیز از ظرفیت تهاتر نفت نیز استفاده کرده تا ما شرایط مطلوبی را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار