حسین میکائیل وند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای اولین بار آیین گرامیداشت روز بیمه به صورت گسترده و در قالب برنامه های هفتگی برگزار تا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را در این حوزه شاهد باشیم. وی تصریح کرد: بیمه دی متولی برگزاری آیین گرامیداشت هفته بیمه در […]

حسین میکائیل وند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای اولین بار آیین گرامیداشت روز بیمه به صورت گسترده و در قالب برنامه های هفتگی برگزار تا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: بیمه دی متولی برگزاری آیین گرامیداشت هفته بیمه در استان اردبیل بود که ما فعالیت خودمان را با نواختن زنگ بیمه در مدارس آغاز کردیم تا مفهوم و نقش مهم بیمه را برای دانش آموزان اطلاع رسانی کنیم.

متأسفانه بیمه ها از ظرفیت رسانه ها به شکل مناسب استفاده نکرده اند

دبیر شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان اردبیل حضور در صدا و سیما و نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: اولین همایش نخبگان صنعت بیمه نیز در فدک برگزار و از فعالان این حوزه تجلیل و تکریم شد.

میکائیل وند به اهمیت بیمه در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: متأسفانه تنها بیمه معمول در جامعه شخص ثالث است که به صورت اجباری انجام می شود اما از بیمه های بازرگانی اختیاری کمترین استقبال را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان همسایه آذربایجان شرقی با همکاری نظام مهندسی ساختمان بیمه عیوب پنهان ساختمان مورد توجه قرار گرفته تا بعد از پایان کار به مدت ۱۰ سال صاحب ساختمان با پرداخت هزینه واحد مسکونی خود را در برابر حوادث پوشش بیمه ای کند.

میکائیل وند اضافه کرد: در استان اردبیل نیز انتظار می رود چنین تعهدات بیمه ای با همکاری نظام مهندسی شکل گرفته و در کنار آن شاهد گسترش بیمه مسئولیت آسانسور و استقبال مردم از این امر ارزشمند هستیم.

وی بیان کرد: متأسفانه بیمه ها فاقد روابط عمومی بوده و ما از ظرفیت رسانه ها به شکل مناسب استفاده نکردیم ولی سعی داریم با انتخاب مشاوران رسانه ای از دل همین اصحاب رسانه بیشترین تعامل را با خبرنگاران در ارتباط با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این حوزه انجام دهند.

شهرداری ها باید برای پوشش آتش سوزی ساختمان ها اقدامات فراگیری را انجام دهند

میکائیل وند در ادامه سخنان خود یادآور شد: شهرداری ها موظف هستند برای پوشش آتش سوزی ساختمان ها اقدامات فراگیری را انجام دهند که البته در این زمینه باید تعهدات افزایش یافته و عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

وی نقش روابط عمومی ها را در شعب بیمه ها کم رنگ و ضعیف اعلام کرد و گفت: باید بیش از این از توانمندی اصحاب رسانه و فعالان این حوزه در تبلیغ و تبیین مسائل استفاده کنیم.

میکائیل وند به بیمه پرداخت خسارت ناشی از نوسانات برق در حوزه لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در ۲ سال گذشته در کنار خسارت آتش سوزی برق، لوازم خانگی نیز تحت پوشش بوده اما شرکت برق در ۲ سال اخیر این تعهد خود را حذف کرده و تنها پرداختی خسارت را برای آتش سوزی احتمالی انجام می دهد.

وی بیان کرد: این موضوع نه تنها نارضایتی مردم بلکه نگرانی هایی را به همراه داشته در حالی که انتظار می رود ضریب تعهدات بیمه ای در این حوزه ارتقا یابد.

دبیر شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان اردبیل با استقبال از طرح های پژوهشی در بخش بیمه و انجام بررسی دقیق در این بخش اضافه کرد: امیدواریم اصحاب رسانه در این زمینه یاریگر شرکت های بیمه ای باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار