به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، سید محمود حسینی پور؛ استاندار مازندران در جمع خبرنگاران گفت: برای خروج رکود بازار برنج اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافت و تخصیص این اعتبار روزهای پایانی مراحل اداری را طی می‌کند و به زودی خرید تضمینی برنج کشاورزان مازندران آغاز می‌شود. وی به آغاز خرید تضمینی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، سید محمود حسینی پور؛ استاندار مازندران در جمع خبرنگاران گفت: برای خروج رکود بازار برنج اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافت و تخصیص این اعتبار روزهای پایانی مراحل اداری را طی می‌کند و به زودی خرید تضمینی برنج کشاورزان مازندران آغاز می‌شود.

وی به آغاز خرید تضمینی برنج اشاره کرد و افزود: بزودی خرید و فروش برنج رونق می‌گیرد.

استاندار مازندران یکی از برنامه‌های جدی برای حمایت از برنج کاران را خرید تضمینی عنوان کرد و افزود: خرید تضمینی برنج هم مانند گندم سالانه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

حسینی پور بیان داشت: اگر ۲۰ درصد برنج مازندران خریداری شود خرید و فروش این محصول از رکود خارج می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان ساخت: با توجه به مشکلات بازار فروش برنج شالیکاران در ۲ سال اخیر، نگاه حمایتی رئیس جمهور به محصول برنج شمال کشور از ابتدای دولت سیزدهم نمایان است و اقدامات این حوزه توانسته بخشی از مشکلات برنجکاران را برطرف کند.

حسینی پور ادامه داد: طرح خرید توافقی برنج در مازندران دیدگاه مثبت دولت سیزدهم در رونق بخشیدن به کسب و کار شالیکاران استان‌های شمالی است.

وی افزود: طرح خرید توافقی برنج پرمحصول پس از انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالیکوبی داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده اتحادیه شرکتهای تعاونی شالیکوبی داران و مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی استان در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام شد.

استاندار مازندران گفت: در اوج زمان برداشت و عرضه برنج به بازار، وزیر جهاد کشاورزی برای خرید برنج مازاد شالیکاران شمال دستور داد طی اطلاعیه‌ای به شرکت بازرگانی دولتی برای خرید برنج مازاد تولیدی ارقام پرمحصول از کشاورزان مازندرانی اقدام شود که براساس این ابلاغیه کشاورزان مازندرانی برنج مازاد تولیدی ارقام پرمحصول خود شامل ندا و شیرودی را می‌توانستند به مراکز تعیین شده اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دهند.

وی از دیگر اقدامات دولت در حوزه برنج را عرضه برنج طارم مازندران در بورس کالای ایران دانست و افزود: یازدهم آبان ماه امسال چهارمین سال عرضه برنج طارم مازندران در بورس کالای ایران با حضور مدیران ارشد سازمان بورس کالا در محل سالن معاملاتی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل به صورت رسمی انجام شد که عرضه برنج در بورس یکی از ابزارهای مهم درحوزه بازرگانی برنج در بازار این محصول است.

حسینی‌پور تصریح کرد: فرصتی فراهم شد تا کشاورزان مازندرانی برنج تولیدی خود را بر اساس استانداردهای تعریف شده گواهی سپرده عرضه کنند.

امسال یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۹۸ تن شلتوک در استان تولید شد که حدود ۷۰ درصد آن ارقام محلی طارم محلی و هاشمی بوده است و مازندران نیز ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار