به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران موضوع جانمایی آرامستان جدید تهران را عنوان کرد. چهارم آبان نیز جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از افتتاح نخستین آرامستان جدید تهران در سال آینده خبر داده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران موضوع جانمایی آرامستان جدید تهران را عنوان کرد.

چهارم آبان نیز جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از افتتاح نخستین آرامستان جدید تهران در سال آینده خبر داده بود و گفته بود که برای ایجاد آرامستان‌ها جدید نیز اقدامات خوبی درحال انجام است که اولین آن تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نمای ساختمان‌های پایتخت از یکنواختی خارج می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تدوین لایحه برای خارج شدن نمای ساختمان‌ها از یکنواختی توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت که این اقدام برای جلوگیری از یکنواخت بودن ساختمان‌های تهران پیشنهاد شده است.

چمران افزود: عقب رفتگی و پیش رفتگی‌هایی پیش‌بینی شده تا نماسازی بهتر انجام شود و امتیازاتی برای آن در نظر گرفته شده است برای مثال اگر ۲ طبقه به صورت ایوان ساخته شود زیربنا لحاظ نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه دست معماران را باز می‌گذارد که در نماسازی از احجام استفاده کنند، تاکید کرد: ساختمان‌هایی که طراحی می‌شود، مشمول این لایحه خواهند شد. این پیشنهاد مثبت و عملیاتی است و می‌تواند کارایی داشته باشد البته این طرح تنها به دلیل ایجاد تنوع خواهد بود که به معماری ایرانی نیز در این راستا دست خواهیم یافت همچنین کمیسیون نما دقت خوبی دارد و تنوعی ایجاد شده که در سطح شهر شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه اولین دستور جلسه امروز شورا ارائه گزارش نظارتی از طرح های حمل و نقل شهر تهران است، افزود: حضور معاونت حمل و نقل و ترافیک در شورا نیز به دلیل ارائه گزارش ۶ ماهه است.

چمران خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف آماده شده که در شورا ارائه خواهد شد ممکن است پایان پاییز نیز گزارش سه ماهه ارائه شود زیرا فعالیت‌ها در این فصل بیشتر است.

انتهای پیام/
منبع خبر: ایر نا