به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در اولین همایش نهضت تأمین مالی شهر که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: در اصل ۱۰۰ قانون اساسی کشور، برای پیشبرد سریع عمق شهرها در ابعاد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در اولین همایش نهضت تأمین مالی شهر که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: در اصل ۱۰۰ قانون اساسی کشور، برای پیشبرد سریع عمق شهرها در ابعاد مختلف، قانون‌گذار شرایطی را فراهم کرده تا امکان حضور مستقیم نمایندگان برای اداره شهرها فراهم شود.

وی افزود: روستاها جایگاه تولید هستند و عادت گذشته شهرها در حوزه مصرف عادت بدی به حساب می‌آید. شهرها نیز در حوزه تولید باید به نحوی عمل کنند که بتوان در راستای توسعه پیش رفت. در همین راستا باید زمینه هایی را در شهرها فراهم کنیم.

شهردار تهران افزود: برای آبادسازی شهرها نیازمند منابع مالی و مشارکت همگانی هستیم، امروز بیش از قبل پیوستگی بین نهادها و ارگان‌ها ایجاد شده است.

زاکانی بیان کرد: برهم انباشتگی مشکلات در کشور شرایطی را ایجاد کرده که رفع آن نیازمند اقدامات جهادی و شبانه‌روزی است.

وی تصریح کرد: امروز در کشور با ۷ هزار همت نقدینگی مواجه هستیم که در هر بازاری وارد شود، آن بازار را از تعادل خارج می‌کند و کنترل این نقدینگی نیازمند در نظر گرفتن برنامه‌های سازنده است.

شهردار تهران گفت: در مجموعه مدیریت شهر تهران، دو سال قبل ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اکنون این مسئله رفع شده است.

زاکانی بیان کرد: همایش نهضت تأمین مالی شهر می‌تواند اقدامات مهمی را در حوزه تامین مالی پروژه‌ها انجام دهد، منابع مالی گلوگاه جدی بر سر راه شروع پروژه‌های مالی است که در همین راستا از مسئولان مربوطه خواستیم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به سبب منابع مالی پایین حتی برنامه‌ریزی‌ها نمی‌تواند مسئله توسعه پروژه‌ها را رفع کند. همین امر باعث حرکت شهرها به سمت فرسودگی شهری خواهد شد.

شهردار تهران بیان کرد: در حال حاضر سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه بانک شهر همت کرده‌اند تا بتوان تأمین مالی در راستای توسعه شهری را به کمک همکاری مردم محقق کرد.

زاکانی گفت: تمام اطلاعات درآمدی را به طور شفاف در سامانه کدال بارگزاری خواهیم کرد. از تمام دستگاه‌های مربوطه اجرای این امر را خواهانم. اکنون صورت‌های مالی ما شفاف است و باید بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: به منظور تسریع در روند تامین منابع مالی باید با همکاری سازمان بورس و بانک شهر به سمت ابزارهای نوینی چون توکنایز کردن حرکت کنیم؛ زیرا شهرداری‌ها تنها ارگانی هستند که ظرفیت استفاده از ابزارهای نوین را دارند. زین پس قرار است هر ۶ ماه جهت آموزش به یک شهر برویم تا تمام مسئولان مربوطه آگاهی لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار