به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد مایلی کهن درباره اظهارات احسان اصولی که صحبتهای او درباره انتخاب سرمربی تیم امید را بی پایه و اساس دانسته بود، گفت: اصولی بر خلاف اسم شریفش غیر اصولی صحبت کرد. بین این همه آدم ورزشی و استخوان خرد کرده در ورزش هم رئیس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد مایلی کهن درباره اظهارات احسان اصولی که صحبتهای او درباره انتخاب سرمربی تیم امید را بی پایه و اساس دانسته بود، گفت: اصولی بر خلاف اسم شریفش غیر اصولی صحبت کرد. بین این همه آدم ورزشی و استخوان خرد کرده در ورزش هم رئیس هیات خراسان رضوی است، هم رئیس کمیته فوتسال و هم گاهی سخنگوی فدراسیون فوتبال. شما حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: در استان خراسان رضوی با وجود افراد بزرگ و صاحبنامی چون خداداد عزیزی که بهترین بازیکن آسیا در سال ۱۹۹۶ شد، میثاقیان، کریم قیاسی و استادی چون عباس چمنیان، بر مبنای کدام ضابطه ایشان سالهاست رئیس هیات خراسان رضوی است؟ با کدام متر و معیار رئیس کمیته فوتسال است؟ با وقت کم می‌توانم بپرسم چند نفر از اعضای فدراسیون، فوتبالی هستند؟

مایلی کهن که با شبکه خبر گفت و گو می‌کرد، ادامه داد: ایشان (اصولی) گفته‌اند باید فنی صحبت کنم. مگر شما از زبان فنی درکی دارید؟ اتفاقاً همه صحبتهای من فنی بوده است اما به دلیل اینکه شما از این حرفه زیبا و دوست داشتنی اطلاع چندانی ندارید به نظرتان غیر فنی می‌آید. مگر قرار نبود بر اساس معیارهای کار با جوانان، داشتن تجربه بین المللی و داشتن کارنامه موفق سرمربی تیم امید معرفی شود؟

وی سپس به انتقاد از کارنامه مربیگری رضا عنایتی سرمربی تیم امید پرداخت و افزود: من می گویم بر اساس کدام متر و معیار آقای عنایتی را که بازیکن خوب و بزرگی بوده اما فاقد کمترین عملکرد مثبت در زمینه مربیگری بوده و در آخرین حضور وی در تیم دوست داشتنی نفت مسجد سلیمان با گرفتن ۵۰۰ میلیون تومان به ناگهان تیم را ترک کرد و باعث سقوط آن شد، سرمربی تیم امید شد؟ مگر غیر از این است که فقط در ۶ مسابقه حضور داشت و با گرفتن چند بازیکن با مبالغ هنگفت در نهایت موجب سقوط آن تیم شد؟ بماند که با چه ارقامی بازیکن به باشگاه نفت مسجد سلیمان قالب کردند!

مایلی کهن در ادامه حملاتش به سخنگوی فدراسیون فوتبال، اظهارات تندی را هم علیه مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون بر زبان آورد و گفت: یقیناً شما درکی از مباحث ما نداشته و ندارید. آقای غیر اصولی! به راستی بر اساس کدام فاکتور و مختصاتی شما و آقای نبی «چاخان» بر فوتبال معصوم ما حکمرانی می‌کنید که نتیجه آن باخت فاجعه آمیز ۶ گله مقابل انگلیس و باخت حیثیتی مقابل آمریکا شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بعد از آنکه مجری برنامه از مایلی کهن درخواست کرد فقط درباره مسائل فنی صحبت کند، پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد که به گفته تهیه کننده برنامه می‌تواند درباره صحبت‌های احسان اصولی حرف بزند.

مایلی کهن سپس ادامه داد: آقای غیر اصولی! واقعاً خیلی جرات می‌خواهد که بیایی و خودت را متخصص‌تر از عزیزانی که عمری را در این عرصه خاک خورده‌اند، بدانی. آقای غیر اصولی بدانید که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست؛ عرض خود می بری و زحمت ما می‌داری»!

وی همچنین امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی را هم از حملاتش بی نصیب نگذاشت و قلعه نویی را همانند بیانیه چند سال پیش، «گروهبان قندلی» نامید. مایلی کهن گفت: الان تمام فدراسیون ما رفته زیر چتر گروهبان قندلی! سرمربی نساجی، سرمربی استقلال، سرمربی هوادار، سرمربی گل گهر و سرمربی پیکان و مس رفسنجان با نظر گروهبان قندلی انتخاب می‌شود. بر اساس کدام متر و معیار سعید الهویی یکهو کمک مربی تیم ملی می‌شود؟ مگر گروهبان قندلی عنوان نکرد که من دیگر مربی تیم ملی نخواهم شد.

در مجموع می گویم یک باندی بر فوتبال ما حاکم شده است که حتی رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند چیز کند. بزرگانی مثل محرم نویدکیا و وحید هاشمیان و ابراهیم صادقی را داشتیم که کارنامه آنها مشخص است ولی چرا از این عزیزان استفاده نشده و آقای عنایتی یکهو از «قوطی» در می‌آید که بدون کمترین موفقیت در عرصه مربیگری بوده است به این دلیل که همکلام و همزبان گروهبان قندلی است؟ این واقعیت تلخ است که داریم به قهقرا می‌رویم. فردا اگر مسابقات کافا را هم ببریم آن را «پیراهن عثمان» می‌کنیم و به خورد مردم می‌دهیم!

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر