استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: امام حسین (ع) جان و همه سرمایه خود را تقدیم اسلام کرد تا شیعه در ذلت و خواری گرفتار نیاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین نوری شامگاه یکشنبه در نشست بصیرتی «امام حسین (ع) پرچمدار عزت» در اردبیل اظهار کرد: امام حسین (ع) نه تنها شیعه را از ذلت و خواری نجات داد بلکه برای همیشه ابهتی به جامعه اسلامی تقدیم کرد که در طول تاریخ زنده، ماندگار و بالنده خواهد بود.

وی با برشمردن ویژگی‌های انصار حسین (ع) تصریح کرد: آنهایی که زیر چتر سیدالشهدا (ع) قرار گرفتند، جاودانه ماندند و امروز در این مقطع حساس تاریخی ما وظیفه داریم تا با شناخت دقیق از سیره، سلوک و هدف قیام امام حسین (ع) زیر پرچم آن حضرت خودمان را قرار دهیم تا همواره در اردوگاه امام حسین (ع) جز محبان آن حضرت باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: عده‌ای به عنوان معارض امام حسین (ع) و عده‌ای نیز به عنوان ساکتین در مقابل حق و حقیقت سکوت اختیار کرده و نه تنها از حق دفاع نکردند بلکه هیچ وقت مدافع حق مظلوم نبودند که این ۲ طایفه در زمره محبان و شیعیان امام حسین (ع) قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: در سال ۶۱ هجری امام حسین (ع) تنها با تکیه بر ۷۲ یار صدیق خود در جهاد با کفر و الحاد که بیش از ۳۰ هزار نفر بودند، توانست مردانه و با عزت تمام بجنگد تا احیای ارزش‌های ناب اسلامی را در طول تاریخ شاهد باشیم.

وی آرامش یاران امام حسین (ع) را یکی از برجسته‌ترین عنایت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حالی که در اردوگاه شیطان حول و هراس حاکم بود، آرامش یاران امام حسین (ع) و محبان آن حضرت زمینه خوبی را فراهم کرد تا بهترین شرایط در مسیر اثبات حقانیت شکل بگیرد و امروز نیز شایسته است یاران و انصار امام حسین (ع) از این آرامش و امنیت خاطر بهره ببرند.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عده‌ای با ترس از فقر به سراغ ازدواج و یا فرزندآوری نمی‌روند در حالی که این نهایت بی‌توجهی به الطاف بی‌کران الهی است چرا که خداوند متعال رحمت و آرامش خود را نصیب آنهایی می‌کند که در راه اعتلای اسلام بی‌مهابا گام بر می‌دارند.

وی بیان کرد: یاران امام حسین (ع) بشاش بودند و همواره در مسیر جهاد با قدرت و توان تمام حاضر شده و لحظه‌ای از دینداری و عشق به مرام حسینی دست نکشیدند.

حجت‌الاسلام نوری ضرورت پرداخت هزینه‌های سنگین را در مسیر احیای ارزش‌های دینی و الهی یادآور شد و اظهار کرد: نماد دینداری ترک محرمات است و ضرورت دارد با ترک محرمات فرصت و زمینه شفاعت امام حسین و اهل بیت را نصیب خود کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید واجبات را به درستی عمل کرده و در احیای ارزش‌های دینی به رغم همه سختی‌ها و دشواری‌ها تلاش مجاهدانه‌ای انجام داد که نمونه ارزشمند آن عمل به واجبات الهی به ویژه حفظ حریم خانواده و عفاف و حجاب است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: در کنار هزینه کردن مال و حتی جان در راه احیای ارزش‌های اسلام ناب، شایسته است همچون مرام امام حسین (ع) فدایی عاشق بود تا بتوان در جهان ماندگار و چهره ابدی به خود گرفت.

انتهای پیام/