به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام مهدی جلیلی شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در اردبیل اظهار کرد: دانشگاه به عنوان محفل تولید قدرت باید نقش خود را انجام داده و نباید مصرف‌کننده و تأثیرگذار صرف سیاسی باشد. وی به نادیده گرفتن نقش دانشگاه‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام مهدی جلیلی شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در اردبیل اظهار کرد: دانشگاه به عنوان محفل تولید قدرت باید نقش خود را انجام داده و نباید مصرف‌کننده و تأثیرگذار صرف سیاسی باشد.

وی به نادیده گرفتن نقش دانشگاه‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: اگر دانشگاه بتواند سرمایه اجتماعی خود را بالا برده و به عنوان کانون قدرت در مباحث سیاسی تبدیل شود، بخش عظیمی از دغدغه جامعه در حوزه مدیران توانمند و حضور آنها در مناصب مختلف رفع شده و در تولید قدرت، سیاست‌مدار و مدیر دانشگاه نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل با انتقاد از این رویه که تنها جوانان را تشویق به ازدواج کرده و این کار بدون آمادگی و مهارت انجام شود، تصریح کرد: تا زمانی که شرایط برای جوانان در امر ازدواج فراهم نشود، امکان پایداری این امر به وجود نمی‌آید.

حجت الاسلام جلیلی ۱۵ راهبرد دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را یادآور شد و افزود: از این بین اولویت ما ۵ راهبرد تبیین و تعمیق معارف اسلامی، تقویت نیروهای ارزشی با روحیه انقلابی، تعمیق اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، خانواده‌محوری، ازدواج آسان، توجه به سبک زندگی ایرانی، اسلامی و هویت اسلامی است.

وی با انتقاد از روش مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: مسئولیت دانشگاه تربیت دانشجویان و مدیران در تراز انقلاب برای خدمت به نظام اسلامی است.

حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نباید دانشگاه‌ها تنها به مباحث آموزشی و ارائه مدرک به دانشجویان اکتفا کنند بلکه رسالت آنها بالاتر از این موضوع است و در کنار رفع نیازهای علمی و تکنولوژی کشور، باید از فضای فراهم شده در کمک به توسعه پایدار کشور از این ظرفیت استفاده کرد.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل بیان کرد: دانشگاه باید حلقه رابط بین دانشجو و متخصصان باشد و بر این باورم ارتباط و تعامل دانشگاه‌ها با همدیگر حتی به صورت منطقه‌ای می‌تواند به تقویت این امر کمک کند.

انتهای پیام/

منبع