مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: امروز بر خلاف تلاش دشمن در نابودی اندیشه حریت حسین (ع) فریاد لبیک همچنان شنیده می‌شود، چون تمسک به حسین(ع) جامعه را از فتنه نجات می‌دهد.

به گزارش آذرمغان، حجت الاسلام نجات فیاضی ظهر یک شنبه در مراسم عزاداری روز عاشورا در اردبیل اظهار داشت: مکتب حسین (ع) نور است و هر کس به این وادی وارد می‌شود به نور پروردگار وارد شده و کربلا خود تجلی نور الهی است.

وی گفت: اگر کربلا نبود، نور اسلام و نور دین خاموش می‌شد و این قیام حسین (ع) بود که موجب شد نور اسلام روز به روز بیشتر متجلی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان خواستند نور دین را خاموش کرده و شیوه و سیره پیامبر را تعدیل کنند و منحرف سازند، ادامه داد: اما این حسین (ع) بود که سینه سپر کرد و محکم ایستاد و گفت اگر با شهادت من، اسلام و دین ادامه می‌یابد، شمشیرها حسین را تکه تکه کنند اما دین پایدار بماند.

به گفته فیاضی دشمن به خطا رفته است، چرا که نور حسین (ع) جدای از نور پروردگار عالم نیست و نام حسین (ع) به معنی نام دین و نام مکتب دینی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: اینکه حسین (ع) نور الهی خوانده می‌شود به دلیل این است که خود را فدای آرمان و مکتبی الهی و فدای امر الهی ساخته است.

وی افزود: حتی یاران امام حسین (ع) هم همین شیوه را پیش گرفتند و در رفتار قاسم و عباس و سایر یاران امام مظلوم می‌توان این تبعیت را مشاهده کرد و به عینه یاران حسین (ع) لبیک گوی آرمان امام خود بودند.

فیاضی با بیان اینکه برخی روایت‌ها که بسیاری از اطرافیان حسین (ع) او را ترک گفتند صحت ندارد، اضافه کرد: هیچ یک از یاران امام حسین (ع) او را ترک نگفتند و بر عکس با او و مرام او بیعت کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اذعان به اینکه شهدا نیز پیرو همان آرمان هستند، تاکید کرد: حتی شهدای مدافعان حرم نیز ادامه دهنده مسیر و منش شهدای کربلا هستند.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم هم فریاد لبیک یا حسین (ع) را سر می‌دادند و در دفاع از حرمین با تکیه بر آموزه‌های عاشورا به جنگ با دشمن رفتند.

فیاضی متذکر شد: هر نسل و هر جامعه‌ای از حسین (ع) تبعیت کند زنده و همواره پیروز است. دشمنان نیز بدانند که تمسک به حسین (ع) جامعه را از فتنه‌ها نجات می‌دهد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اندیشه مقاومت در کشورهای مختلف شکل گرفته و دشمنان در مقابل خواسته‌اند در مقابل اندیشه حسین (ع) ایستادگی کنند اما فریاد لبیک یا حسین (ع) خاموش شدنی نیست.

وی افزود: امروز این فریاد از گوشه و کنار جهان شنیده می‌شود و در عراق و سوریه و اقصی نقاط کشورهایی که دشمن اندیشه حسین (ع) و حریت و آزادگی و شرف را نشانه گرفته همچنان جاری و ساری است.

فیاضی تصریح کرد: همین عزاداری‌ها اجازه نمی‌دهد اندیشه حسین(ع)، تکیه بر حسین(ع)، نام او و یاد او فراموش شود و تجلی اسلام در سایه ولایت محقق شده است.

انتهای پیام/