به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر اظهار کرد: سیل خسارت‌هایی که به کشاورزان و باغداران وارد کرد خسارت فوق‌العاده سنگین است باید مسئولین با تلاش و پیگیری نسبت به پرداخت خسارت به موقع به کشاورزان اقدام کنند. وی با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر اظهار کرد: سیل خسارت‌هایی که به کشاورزان و باغداران وارد کرد خسارت فوق‌العاده سنگین است باید مسئولین با تلاش و پیگیری نسبت به پرداخت خسارت به موقع به کشاورزان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در این ایام در مصیبت هستند و حدالامکان بانک‌ها وام کم بهره بدهند، ادامه داد: دفتر مقام معظم رهبری پیگیر این قضیه هست تا بخشی از مشکلات و خسارت کشاورزان تأمین شود.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به حضور نزدیک به ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر مسلمان در حماسه بزرگ اربعین افزود: مسلمانان از هر نژاد و زبان و فرهنگ در بزرگترین راهپیمایی جهان حضور یافتند و عشق و معرفت و محبت خود را نسبت به امام حسین (ع) اعلام کردند.

حجت الاسلام باوقار خاطرنشان کرد: نزدیک ۴ میلیون از ایرانیان در راهپیمایی کربلا شرکت کردند دشمنان بی امان بمباران می‌کردند که عاشورا و اربعین را کم رنگ کنند ولی باز هم ناکام ماندند و پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حرم است که اگر این حرم بماند دیگر حرم‌ها می‌ماند و اگر از بین رود حرمی باقی نمی‌ماند نه حرم ابراهیمی نه حرم محمدی، ادامه داد: دین بدون تقوا و بدون پارسایی حفظ نمی‌شود و خودسازی قبل از جامعه‌سازی باید باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در پایان افزود: متأسفانه در کشور فرانسه شاهد شدیم وزارت آموزش فرانسه اعلام کرد پوشیدن عبا برای دانش آموزان دختر ممنوع است در حالی که شعار از آزادی می‌دادند، سال ۲۰۰۴ روسری و مقنعه ممنوع شد، در سال ۲۰۱۰ پوشیدن نقاب ممنوع شد و در سال ۲۰۱۷ مساجد باید تحت کنترل باشد و امسال هم پوشیدن عبا را ممنوع کردند آیا دلیلی واضح‌تر از این برای دوگانگی در رفتار و نقض حقوق بشر برای مدعیان آزادی و حقوق بشر در اروپا متصور است؟

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر