نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: از جهت نیروی دانشجو برای تاسیس دانشگاه صنعتی اردبیل نگرانی نداریم زیرا ما ظرفیت مرزی داریم اگر این وزارت علوم عرضه داشت دانشجویان خارجی را جذب می کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز در دیدار معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با وی اظهار داشت: ما مجوز دانشگاه صنعتی گرفتیم و  ۳۷ هکتار زمین در اختیار شما گذاشتیم ولی متاسفانه استاندار گذشته همواره گفتند فناوری فلان میاوریم و لی محقق نشد  دیگر این رویه را قبول نمی کنیم .

وی افزود: شما می خواهید ۱۰ پردیس درست کنید حالا چه ایرادی دارد  یکی از ۱۰ پردیش دانشگاه صنعتی شود شما می گوید در آینده دانشگاه جدید به شما می دهیم این یعنی چه ؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: غرور مقدس استان اردبیل شکسته است مجوز رسمی دانشگاه صنعتی را داده اید و اکنون می گوید دانشگاه فنی را مجهز می کنیم و تاسیس دانشگاه صنعتی لازم نیست، چرا در دیگر استانها چنین استدلال نمی کنید؟ اصلا پردیس نمی خواهیم پردیس مال خودتان باشد.

وی تصریح کرد: همان مجوز رسمی که برای تاسیس دانشگاه از رئیس جمهور گرفته ایم را می خواهیم زیرا این خلف وعده باعث سرخوردگی مردم استان اردبیل خواهد شد.

آیت الله عاملی گفت: از جهت نیروی دانشجو  هیچ نگرانی نداریم زیرا ما ظرفیت مرزی داریم؛ اگر این وزارت علوم عرضه داشت این همه دانشجو خارجی که هریک بعنوان سفیر است تربیت می کرد.

وی ابراز داشت: بنده اشراف کاملی به کشور آذربایجان دارم، می دانید چه اندازه دانشجو به آمریکا و ترکیه رفته اند و اینها همان کسانی هستند که بدنه دولتشان را تشکیل می دهند .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: در افغانستان بالاترین قدرت دیپلماسی ما فارغ التحصیلان دانشگاه رضوی بودند و تا وزرات عدلیه کشورشان را از آنجا جذب کرده اند، نمایندگان و استاندار ما  هیچ کس حق تنزل از این حق مردم را ندارد.

وی افزود: زیرساخت های تاسیس دانشگاه صنعتی را داریم و این حقی که به ما داده شده واکنون نمی خواهید ایجاد کنید را نخواهیم پذیرفت واین از نظر مدیرتی فاجعه است.

امام جمعه اردبیل گفت:  بالاترین ثروت برای دولت وثوق عمومی است و اگر باور سوزی کنید بدتر از قرآن سوزی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در لحظه ورود به اردبیل تاسیس دانشگاه صنعتی در اردبیل را بدون توجیه اقتصادی دانسته بود.

انتهای پیام/