نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: استان اردبیل نیازمند تدوین برنامه‌های توسعه متوازن است چرا که گرمی به عنوان محروم‌ترین شهرستان مورد بی‌مهری‌های فراوان قرار گرفته است.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، ولی اسماعیلی اظهار داشت: از مسئولان اردبیل انتظار داریم پیگیری‌های لازم را در زمینه تدوین برنامه‌های متوازن استان داشته باشند.

وی با اشاره به این که “بحران آب در شهرستان گرمی کاملاً ملموس است” گفت: کاهش جمعیت از ۱۲۶ هزار نفر به ۷۶ هزار نفر نشان دهنده وضعیت موجود است و در این زمینه نیازمند انجام اقدامات جهادی در حوزه آبرسانی این شهرستان هستیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: متأسفانه حاشیه‌نشینی در شهرها به دلیل کمبود آب در این شهرستان نمود علمی پیدا کرده و باید برنامه‌های مناسبی در ارتباط با شروع مهاجرت معکوس به این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: در ارتباط با “پایاب” سد عمارت نیز باید وضعیت‌های لازم تعیین و مشخص شود و نباید اجازه دهیم یک قطره آب که برای این شهرستان حیاتی است به منطقه دیگری انتقال یابد چرا که در قبال مردم این شهرستان مسئولیت داریم.

وی اظهار کرد: بی‌توجهی به این مسئله پیامدهای سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت که به همین منظور باید در این زمینه برنامه‌ریز‌ی‌های اساسی انجام شود تا بتوانیم در توسعه شهرستان گرمی به اندازه تمام شهرستان‌های استان موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/