هفته پیش در یکی از کانال اطلاع رسانی مجازی شهرستان اردبیل موضوع پروژه راهسازی آغداش- انجیرلو با اهداف از پیش تعیین شده دوباره به جریان افتاده است.

به گزارش آذرمغان، هفته پیش در یکی از کانال اطلاع رسانی مجازی شهرستان اردبیل موضوع پروژه راهسازی آغداش- انجیرلو با اهداف از پیش تعیین شده دوباره به جریان افتاده است.

موضوعی که نقطه اختلاف بین دوشهرستان همجوار، دوست و همسایه گرمی و بیله سوار است.

شهرستان های بیله سوار و پارس آباد که تا دهه ۷۰ بعنوان بخش های شهرستان گرمی با نام و آوازه دشت مغان و شهرستان بزرگ مغان گرمی در گوشه نقشه پهناور کشورمان می درخشیدند، امروزه به ۳ شهرستان مطرح و مستقل که هر سه در عرصه تولید، دامداری، کشاورزی و باغداری و حتی صنعت حرفی برای گفتن دارند، در کانون توجهات دوست و دشمن و البته در برخی موارد عناد و کینه توزی هستند.

عده ای در شهرستان بیله سوار که خود را علمدار پیشبرد اهداف توسعه می دانند از طرح افتتاح مجدد پرونده مختومه این واریانت، استقبال و آن را در بوق و کرنا کرده اند تا القا کنند راه پیشرفت و آبادانی بیله سوار از آغداش می گذرد.

در این بین عده ی دیگری نیز در شهرستان گرمی حیات و ممات کهن شهر گرمی را در عدم اجرا یا اجرای این پروژه ابراز می کنند.

منتخت مردم گرمی نیز که از سوی عده ای از فعالان اجتماعی به چالش کشیده شده بود در موضع گیری صریح و شفاف اظهار کرد: خواب طرح مذبوحانه و دوباره این موضوع برای ایجاد کدورت و دشمنی بین این دو شهرستان خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد و با هوشیاری مردم دو شهرستان در نطفه خفه می شود.
اما آنچه که مسلم است اینست که قلم فرسایی ها در به رخ کشیدن شایستگی ها و استحقاقات دو شهرستان هم کفو-بر اساس تقسیمات کشوری- و رجزخوانی صاحبان قلم و رسانه های منتسب و وابسته به این دو دیار، راه و چاره کار نیست و سنگی از زیر پای این مشکل بر نمی دارد.

کسانی که موضوعات تفرقه افکنانه بین مردم مغان را مطرح می کنند و افرادی که خواسته و ناخواسته به آن دامن می زنند، مطمئنا بدنبال منافع و مصالح مغان نیستند و سعی دارند سیاست های چرچیل، سیاستمدار کهنه دار بریتانیایی که گرفتن خروس فَرّار بدون اینکه از دایره بیرون رود، فقط با انداختن خروسی دیگر به جان او را سیاست می داند، پیاده کنند.

امید است عقلای هر دو قوم با در نظر گرفتن مصلحت عموم و بخصوص بررسی داشته و نداشته ها، نیازها و بی نیازی ها، فواید و مضرات برای هر دو شهرستان و در کل همه جوانب طرح مجدد موضوعات اختلاف افکنانه این چنینی، جلوی حرکت های موزیانه بایستند و اجازه ندهند بیش از این افکار عمومی مشوش شود.

شایان ذکر است عملیات اجرایی پروژه ارزنده چهار بانده کردن راه ارتباطی و ترانزیتی گرمی – بیله سوار در ایام ا… دهه مبارک فجر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار اردبیل و مسئولین و معتمدین هر دو شهرستان بصورت همزمان از دو نقطه خروجی گرمی و ورودی بیله سوار آغاز شده است که به همت قرارگاه سازندگی سپاه و پیگیری مسئولان امر به سرعت در حال اجراست و قطعا تکمیل و بهره برداری از پروژه که بسیاری از نقاط حادثه خیز و گردنه های صعب العبور این مسیر در فصل سرما را حذف می کند، نقطه عطفی در توسعه شمال استان و تقویت همدلی و همگرایی مردمان نیک سیرت و باصفای بیله سوار و گرمی خواهد بود.

انتهای پیام/