به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علیرضا نعمت سلطانی ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل اظهار کرد: تصفیه‌خانه جدید آب اردبیل تا یک سال آینده با تأمین اعتبار لازم تکمیل می‌شود. وی تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب اردبیل ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بر اساس ماده ۵۶ بودجه با مشارکت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علیرضا نعمت سلطانی ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل اظهار کرد: تصفیه‌خانه جدید آب اردبیل تا یک سال آینده با تأمین اعتبار لازم تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب اردبیل ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بر اساس ماده ۵۶ بودجه با مشارکت بانک عامل مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با تخصیص اعتبار لازم، پیمانکار فعالیت خود را شروع کرده و در صدد هستیم هم خروجی فعلی و هم توسعه مدول دوم را تا ظرفیت تأمین آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر عملیاتی کنیم.

نعمت سلطانی به افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: اگر همین روند افزایش مصرف ادامه پیدا کند، ما در تأمین آب آشامیدنی اردبیل و سرعین با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام ظرفیت‌ها برای تولید و انتقال آب به شهرهای اردبیل و سرعین انجام شده هر چند منابع آب پشت سد یامچی ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما در ماه‌های اخیر تمام تلاش بر این است تا نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تأمین شود.

نعمت سلطانی با بیان اینکه تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اضافه کرد: تأمین این میزان اعتبار با کمک مسئولان استان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردبیل اجرا شده و ۵۳۰ کیلومتر شبکه هم باقی مانده که با تخصیص اعتبار لازم اجرا می‌شود.

نعمت سلطانی ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شده و در حال حاضر هم شبکه فاضلاب و هم خط دوم انتقال آب در اردبیل در دست اجراست.

وی با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی ۴ شهر در دستور کار است، اظهار کرد: برای تأمین آب شهرهای اردبیل، ثمرین، هیر و آراللو برنامه‌های متعددی تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: در شهر ثمرین اصلاح شبکه داخلی و احداث مخزن، در شهر آراللو حذف و مسدود شدن چاه‌ها، در هیر انتقال آب از داخل حوزه و در شهر اردبیل هم بهسازی چاه‌های موجود و تصفیه‌خانه در اولویت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع