حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان روسیه را پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان بکر برای صادرکنندگان محصولات متنوع کشاورزی اعلام کرد و گفت: برای تقویت صادرات به کشورهای مختلف ما باید صنایع تبدیلی خود را استاندارد و مدرن کنیم تا تولید محصولات در این بخش با ماندگاری بالا فرصت […]

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان روسیه را پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان بکر برای صادرکنندگان محصولات متنوع کشاورزی اعلام کرد و گفت: برای تقویت صادرات به کشورهای مختلف ما باید صنایع تبدیلی خود را استاندارد و مدرن کنیم تا تولید محصولات در این بخش با ماندگاری بالا فرصت صادرات را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اکثر صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات لبنی استان به روش سنتی و با مدت ماندگاری ۵ روز تا یک هفته فعالیت می کنند که به هیچ وجه باشرایط صادراتی بین‌المللی همخوانی ندارد و بهتر است صنایع تبدیلی با ماندگاری بیشتر محصول راه‌اندازی شود که این امر نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران و ورود ماشین‌آلات جدید در این بخش است.

اردبیل بیشترین شیر خام منطقه را تولید می کند اما واحد صنعتی استرلیزه و شیر خشک ندارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل افزود: استان اردبیل بیشترین شیر خام منطقه را تولید می کند اما هنوز واحد صنعتی استرلیزه و شیر خشک در این استان راه‌اندازی نشده که امیدواریم با حمایت مسئولان با جایگزینی دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن توسعه همه‌جانبه در این بخش رقم بخورد.

پیرمؤذن با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جلسات تسهیل مقررات و قوانین در مسیر بهبود فضای کسب و کار خاطر نشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل به صورت تخصصی و با حضور سازمان‌های مختلف موضوع مورد بررسی قرار می گیرد تا روند تسهیل‌گری را در این بخش شاهد باشیم.

وی همکاری جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی را در بهبود فرآیندها در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: در کنار واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان امر بسیار مهمی است که انتظار می رود با صدور سریع مجوزها به ویژه در بخش امور اراضی سرمایه‌گذاران با میل و رغبت در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری های خود را انجام دهند.

پیرمؤذن بیان کرد: کمیته تطبیق قوانین و مقررات در استان اردبیل باید راه‌اندازی شود تا در کنار حذف قوانین مزاحم و مخل تولید، قوانین مؤثر در یک بستر الکترونیکی برای فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و صدور مجوزها نیز به شکل راحت انجام شود.

طولانی بودن استعلامات ۱۳گانه دغدغه‌ اصلی سرمایه‌گذاران
وی طولانی بودن استعلامات ۱۳گانه را از دیگر دغدغه‌های سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ادامه داد: باید در این بخش نیز به سرعت و بعد از تشکیل پرونده پیگیری ها و صدور جواز تأسیس انجام و در یک مجرای مناسب به دور از موازی‌کاری استعلامات در کمترین زمان پاسخ داده شود.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پیش‌بینی های لازم برای صدور مجوزها در بستر الکترونیکی ۱۰ تا ۱۵ روز است و هر دستگاهی که در این مدت پاسخ استعلامات را ندهد این امر به منزله مثبت بودن نتیجه استعلام تلقی شده و طرح مورد نظر زمینه اجرایی به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: محیط زیست نیز الزامات زیست محیطی را در اجرای طرح‌های صنعتی مورد توجه قرار داده که البته در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیازی به استعلام جدید نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: امیدواریم با همفکری مسئولان استان از سال آینده روند بهتری را در صدور مجوزها شاهد باشیم تا قوانین مخل برطرف و فضای کسب و کار رونق و نشاط مضاعفی به خود بگیرد.

انتهای پیام/

منبع