امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان استان اردبیل رغبتی برای خرید محصولات استان خودشان نشان نمی‌دهند که باید به موضوع عدم خرید محصولات دانشگاه آزاد توسط ادارات در اسرع وقت رسیدگی و مسائل و مشکلات احتمالی رفع شود.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی در بازدید از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهار داشت: نبوغ و ایده‌های بسیار خوبی در این واحدها وجود دارد و برخی محصولات صنعتی تولید شده در این سرا در کل جهان نظیر ندارد و در کشورهای خارجی نیز مشتری دارد، این نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در بحث نوآوری، پیشرو است.

وی گفت: جای تاسف دارد که محصولات سرای نوآوری دانشگاه آزاد در داخل استان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد در حالی که این محصولات به خارج از استان نیز صادر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص سرای نوآوری ایجاد شده در این دانشگاه اظهار کرد: نبوغ و ایده‌های بسیار خوبی در این واحدها وجود دارد و برخی محصولات صنعتی تولید شده در این سرا، نه تنها در کشور بلکه در کل جهان نظیر ندارد و اکنون این محصولات در کشورهای خارجی نیز مشتری دارد و این نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در بحث نوآوری، پیشرو است.

وی به گلایه مشترک نخبگان و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: محصولات واحدهای فناور به سایر استان‌ها ارسال می‌شود و این محصولات مورد استقبال ادارات آن استان‌ها قرار گرفته است اما مسئولان استان اردبیل  رغبتی برای خرید محصولات استان خودشان نشان نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن ابراز تاسف از عدم استقبال ادارات و مسئولان استان اردبیل از محصولات تولید شده در این واحد، بیان کرد: باید به موضوع عدم خرید محصولات دانشگاه آزاد توسط ادارات در اسرع وقت رسیدگی و مسائل و مشکلات احتمالی رفع شود.

عاملی تصریح کرد: برخی از این واحدهای فناوری نیاز به سرمایه در گردش و حمایت دارند که به همین منظور مقرر شد طی جلسه‌ای، مسائل و مشکلات خود را با مدیران ارشد استانی مطرح کنند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که فریاد «نه غربی نه شرقی» سر داده است و تاکنون هیچ کشوری جرأت اعلام آن را نداشته است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: برای حفظ استقلال کشور، باید مسئولان و دولتمردان توجه بیشتری به توانمندی‌های علمی داشته باشند.

وی به حوزه تولید در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی در بخش تولید، بها دادن به نوآوری‌های علمی است؛ لذا تمام مدیران وظیفه دارند تا در این حوزه برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

عاملی گفت: در دهه‌های قبل از انقلاب، افت شدید علمی در کشور رخ داد و همین موضوع سبب شده امروزه جای خالی زیرساخت‌های مناسب حس شود، لذا انقلاب اسلامی بهترین فرصت است تا رشد و توسعه علمی را شاهد باشیم و قطعا در دهه‌های آینده اثرات این توان علمی به وضوح دیده خواهد شد.

انتهای پیام/