فرمانده پلیس راهور استان اردبیل گفت: آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل بسیار نگران کننده است و آمار بالای تصادفات در پارس آباد آمارهای مربوط به سوانح جاده‌ای کل استان را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، سرهنگ سید حجت فتاحی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان پارس آباد اظهار داشت: در حال حاضر موضوع حمل و نقل جاده ای ضمن برخورداری از حساسیت بسیار بالا همواره مورد تاکید بوده است و باید با توسعه زیرساخت‌های در راستای کاهش تلفات جاده ای گام های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی جاده‌های پارس آباد افزود: تیمی متشکل از کارشناسان زبده استان و شهرستان جهت بررسی موانع و مشکلات طرح ترافیکی شهرستان پارس آباد مغان تشکیل و با طراحی و استخراج موانع و مشکلات ترافیکی نسبت به سازماندهی و اجرای آن اقدام شود تا اقبال عمومی در این راستا حاصل شود.

فتاحی با بیان اینکه آمار تصادفات شهرستان پارس آباد در مقایسه با کل استان سیر صعودی دارد تصریح کرد: آمار تصادفات شهرستان پارس آباد در مقایسه با کل استان سیر صعودی دارد به طوری که آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل بسیار نگران کننده است و آمار بالای تصادفات در پارس آباد آمارهای مربوط به سوانح جاده ای کل استان را تحت الشعاع قرار داده و استان اردبیل را زیر سوال برده است

فرمانده پلیس راهرو استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید به دنبال چاره ای باشیم، بیان کرد: در رتبه بندی شهرستانهای مناطق مختلف استان آمار تصادفات و فوتی های شهرستان پارس آباد نیز به مراتب بسیار بالاتر از کل استان است و اگر تا پایان سال تصادفی صورت نگیرد باز پارس آباد در رتبه اول بوده و نسبت به سالهای گذشته افزایش آمار دارد.

وی از کمبود امکانات و تجهیزات نظارتی در جاده های استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: نسبت به امکانات ترافیکی نیز استان اردبیل جزو فقیرترین استان ها بوده و در زمینه دوربین‌های پلاک خوان در رتبه پایین جدول می‌باشد به طوری که این معضل مهم و اساسی در بحث دوربین‌های پلاک خوان در مناطق مختلف استان مشهود است.

باید با هرگونه هنجارشکنی و تشویش اذهان عمومی برخورد قاطع صورت گیرد

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه گفت: مصوبات جلسه شورای هماهنگی ترافیک بسیار مهم است و باید در سریع ترین زمان ممکن اجرا شود و باید تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این راستا پای کار بوده و به صورت جدی نسبت به اجرای مصوبات جلسات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر پارکینگ‌های عمومی و شخصی، ساماندهی خودروها، ایستگاههای روستایی و شهری، اصلاح رفوژ، نصب چراغ راهنما، سرعت گیرها و تابلوهای راهنما و دیگر مشکلات ترافیکی از لحاظ فنی در شهرستان اصلاح شود قدم های موثری در این زمینه به اجرا در می‌آید و مورد استقبال مردم نیز قرار می گیرد.

امامی از افزایش میزان تصادفات در منطقه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در ماه های اخیر شاهد افزایش تصادفات چه محورهای مواصلاتی اصلی و چه در خیابان های داخل شهر بوده ایم باید با هرگونه هنجارشکنی و تشویش عمومی در شهر برخورد شده و با اعمال قانون این معضل کنترل شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: طرح سمعی و بصری شهرستان به هیچ عنوان زیبنده شهرستان پارس آباد نیست و شهرداری باید برنامه اجرایی برای ساماندهی دستفروشان، خودروها ایستگاههای تاکسی و خطوط بین شهری داشته باشد تا تغییرات اعمال شده به عینه برای مردم و شهروندان قابل لمس باشد.

بی‌توجهی به ادامه خاموشی در تونل‌ها جان سرنشینان را تهدید می‌کند

فرمانده پلیس راه جاده اردبیل – سرچم نیز در همین جلسه اظهار داشت: بی‌توجهی به ادامه خاموشی در تونل‌‌ها جان سرنشینان عبوری از  محور پرترافیک استان اردبیل را تهدید می‌کند

سرگرد نجات حمزه  در ادامه افزود: بی‌توجهی به ادامه خاموشی در تونل‌‌ها  جان سرنشینان عبوری محور پرترافیک استان اردبیل را تهدید می‌کند.

وی افزود: خاموشی تونل شماره  ۱۲ از مدت‌ها پیش و با سرقت ترانسفورماتور برق این تونل آغاز شده است، تاکنون  اقدامی برای نصب و راه‌اندازی ترانس جدید و همچنین انجام تعمیرات سامانه روشنایی این تونل‌ نشده است.

فرمانده پلیس راه جاده اردبیل – سرچم بیان کرد: تامین  ایمنی جاده اردبیل – سرچم با افزایش نصب علایم ایمنی و هشدار دهنده، شانه‌سازی جاده، خط‌کشی گرم، چراغ‌های چشمک‌زن، حل مشکل روشنایی تونل‌های مسیر و استفاده از نیروهای پلیس راه نامحسوس برای برخورد با رانندگان متخلف حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

حمزه وقوع حوادث رانندگی خونین در جاده‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان و همچنین تصادفات فوتی مربوط به جاده خلخال به شاهرود و هشجین در سال جاری قابل توجه بوده و انتظار از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان حذف نقاط حادثه‌خیز و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله خط‌کشی وسط راه و خط‌ کشی لرزاننده حاشیه راه در طول مسیرهای مه گیر خلخال به گیلان است.

وی رها شدن پروژه نیمه کاره جاده خلخال به ازناو را خطری بزرگ برای رانندگان عبوری از این مسیر دانست و  تصریح کرد: با تاکید شورای ترافیک خلخال مبنی بر اجرای طرح کاهش سرعت در جاده خلخال به فیروزآباد و سرچم با نصب امکاناتی همچون لرزاننده، سرعت‌گیر مجازی، چراغ‌های چشم گربه‌ای، پلیس مجازی و نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان میزان حوادث در این جاده بطور محسوسی کاهش یافته است.

انتهای‌پیام/