به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در نشست عصر پنجشنبه رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ابتدای سال تحصیلی آموزش حضوری دارند، اظهار کرد: به غیر از ایام کرونایی با رنگ قرمز که منجر به تعطیلی آموزش حضوری شد، ما در سایر ایام برای دانشجویان تحصیلات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در نشست عصر پنجشنبه رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ابتدای سال تحصیلی آموزش حضوری دارند، اظهار کرد: به غیر از ایام کرونایی با رنگ قرمز که منجر به تعطیلی آموزش حضوری شد، ما در سایر ایام برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها را مهیا کردیم تا نسبت به تحصیل و تهیه رساله و پایان‌نامه‌های خود اقدام کنند.

عزیز حبیبی تصریح کرد: با تاکید وزیر علوم از ۱۴ فروردین در کنار حضوری بودن تحصیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجویان مقطع کارشناسی نیز در ۲ هفته پایانی فروردین به تدریج با حضور و اسکان در خوابگاه‌ها تحصیل حضوری خود را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها و حضور آنها در خوابگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و ما نسبت به ضد عفونی و گندزدایی خوابگاه‌ها و مراکز دانشگاهی اقدام کردیم و همه تمهیدات آماده شده تا دانشجویان بتوانند تحصیل مناسبی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تزریق ۲ دز واکسن برای حضور دانشجویان در سر کلاس‌های درس و تزریق ۳ دز واکسن را برای اسکان در خوابگاه‌ها را الزام‌آور دانست و افزود: امیدواریم شرایط مطلوب و مناسبی را برای ادامه سال تحصیلی برای دانشجویان شاهد باشیم.

در این جلسه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به مزایا و محاسن تحصیل و برگزاری آزمون به شکل مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲ سال است که دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به تحصیل غیرحضوری بودند که از اسفندماه با تاکید وزارت بهداشت در همه مقاطع تحصیلی دانشجویان باید به شکل حضوری تحصیل خود را ادامه دهند.

حسن قبادی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: هرگونه برگزاری کلاس غیرحضوری و اجرای آزمون در بستر فضای مجازی تخلف و کار غیرقانونی محسوب می‌شود و قطعاً همه دانشگاه‌ها موظفند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه حضور دانشجویان را برای تحصیل، ارزیابی و ارزشیابی حضوری مهیا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز با بیان اینکه این دانشگاه آماده برگزاری کلاس‌های حضوری از ۱۴ فروردین است، اضافه کرد: هیچ مشکلی در بازگشت دانشجویان به تحصیلات حضوری وجود ندارد و ما تمام امکانات را مهیای این کار کردیم.

سلیمی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی به دانشجویان و اساتید از ۱۴ فروردین آماده پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس هستیم و با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانیم در خوابگاه‌ها برای دانشجویان فضای تحصیل حضوری را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع