به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام‌جو عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از جمعی از آزادگان سرافراز در اردبیل اظهار کرد: در شرایط کنونی نیز برای گذر از دوران سخت تحریم و شرایط بیماری کرونا ضرورت صبر و حلم بیش از گذشته در جامعه احساس می‌شود که باید به آزادگان و رفتار و منش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام‌جو عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از جمعی از آزادگان سرافراز در اردبیل اظهار کرد: در شرایط کنونی نیز برای گذر از دوران سخت تحریم و شرایط بیماری کرونا ضرورت صبر و حلم بیش از گذشته در جامعه احساس می‌شود که باید به آزادگان و رفتار و منش آنها تمسک جست.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده انقلاب که تاب تحمل پیشرفت کشورمان را با استقلال و عزت کامل نداشتند، جنگ تمام عیاری را به این سرزمین تحمیل کردند که نه تنها صدام بلکه همه دشمنان انقلاب اسلامی پشتیبان این حرکت نامبارک بودند.

استاندار اردبیل گفت: در دوران جنگ تحمیلی ایثارگری‌های فرزندان رشید این مرز و بوم جلوه‌هایی ماندگار خلق کرد که نمونه‌ای از آن شهادت‌طلبی، جانفشانی، جانبازی و آزادگانی بودند که سال‌های مدید در اسارت‌گاه‌های رژیم بعث با صبر و حوصله توانستند در برابر یاوه‌گویی‌های استکبار بایستند و از حریم آزادگی و حریت ملت ایران دفاع کنند.

بهنام‌جو افزود: امروز وظیفه ماست که با تبیین این رشادت‌ها و انتقال به نسل آینده ارزش و اعتبار مقاومت، ایستادگی، صبر و بردباری را به عنوان ارزش‌های نظام اسلامی در جامعه تبیین و تشریح کنیم تا همه بدانند که در سایه چنین شاخصه‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی می‌توانند از سنگلاخ‌ها و گذرگاه‌های مشکلات به سلامت عبور کنند.

وی پاسداشت آزادگان را پاسداشت عزت و عظمت مردم و نظام اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: باید در هر جایگاهی آزادگان همواره مورد تکریم و عزت این ملت قرار گیرند چرا که در مقطعی درخشان آنها اسباب نشر پیام انقلاب اسلامی به تمام دنیا شدند.

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز خاطر نشان کرد: در استان اردبیل به وجود ۷۰۰ آزاده سرافراز افتخار می‌کنیم که همواره در سخت‌ترین شرایط الگو و اسوه همه مردم هستند.

شاهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز در حد وسع و توان بنیاد شهید تلاش می‌کند تا در خدمت آزادگان باشد و بخش عظیمی از مشکل درمانی و رفاهی آنها برطرف شده است.

وی ضرورت تدوین آثار ارزشمند از ایثارگری‌ها و روحیه سلحشوری آزادگان را در کنار حلم و بردباری آنها یادآور شد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۳ اثر ارزشمند از خاطرات آزادگان تبیین و تشریح شده و آثار جدیدی نیز در حال تهیه است.

انتهای پیام/

منبع